2018-08-17

Empleadas critica Google sur un xercador sensurante

Sentos de empleadas de Google ia scrive a la compania per protesta contra la intende de crea un "xercador sensurante" en Xina.

Los dise ce la projeta leva "demandas urjente moral e etical" e ia urje la compania a deveni plu transparente. "A presente, nos no ave la informa nesesada per fa desides etical informada sur nosa labora," los ia ajunta.

Google, cual ia parla nunca publica sur esta projeta, ia refusa comenta.

La compania ia abandona Xina a oto anios ante aora, protestante contra la leges de sensura e alegas de sibercrimines par la governa de la pais. Ma reportas en la mense pasada ia sujesta ce lo ia labora secretosa sur un servi nova de xerca xines, interna nomida Dragonfly ("libela").

La plataforma, cual ancora no ia reseta la aproba de la governa xines, bloci alga locas de rede, como ance xercas sur consetas como diretos umana e relijio.

Esta ia coleri alga empleadas ci teme ce los ia labora nonsabente sur tecnolojia cual va aida Xina a supresa la espresa libre. En sua letera, cual los ia comparti a organizas jornaliste diversa, los dise ance ce la xercador sensurante contradise la frase "no es malvolente" en la codigo de condui de Google.

Lo no es la ves prima cuando empleadas de Google ia oposa publica la desides de la compania. En April, miles de empleadas ia critica sua labora sur un program militar esuan per developa intelijentia artifis per avionetas. A pos, Google ia fini sua acorda con la Pentagon.

La cuantia de usores de interede en Xina es la plu grande de mundo, ma companias esuan de tecnolojia ia encontra difisiles en susede en Xina par causa de restrinjes e blocis de contenida. Facebook, Google, Twitter e Instagram es proibida, ma Google ave ancora tre ofisias en la pais.