2015-01-20

Protestas en un campa de refujadas a Australia

Tony Abbott, la ministro xef de Australia, dise ce on ia "rompe" un protesta par refujadas a un campa costal.

A la campa de refujadas sur la isola Manus en Papua e Gine Nova, gardores ia entra a un compleso do refujadas ia enclui se en un greve de famia.

Cuasi 60 refujadas ia es arestada, ma sentos de otras resta grevente.

Australia envia tota refujadas ci ariva par barco a campas en Papua e Gine Nova e en Nauero, per colie e trata los.

Grupos de diretos umana ia critica la politica de prisoni los a mar – intendeda per preveni ce los ariva an.

Reportas de la campa es difisil per serti. Jornalistes no es permeteda de asede la loca, e on no pote confirma dises de ofisiores e refujadas.

Protestas ia comensa a la campa de Manus en la semana pasada. A du dias ante aora, on ia reporta ce alga prisonidas ia enclui se en un de la complesos.

Gardores, portante vestes antitumulta, ia entra a la compleso en la posmedia ier.

Peter Dutton, la ministro de migra, ia confirma ce on ia usa "un grado de fortia", ma ia dise ce la situa "no ia mali a grado ce la polisia ta presenta se e oposa la persones en la sentro".

On dise ce la gardores ia xerca la gidores alegada de la refujadas, sur ci autoriosas australian ia acusa ce los ia provoca la protesta.

La situa a la otra complesos de la campa no es clar.

La tensa ia crese a la sentro de pos la comensa de la protesta a martedi pasada. On reporta ce alga refujadas ia dana se par cose se labios la un a la otra o par engoli lamas e deterjente.

La sania de los ci fa un greve de famia ia mali. On alega ce la autoriosas ia sesa la furni de acua e comedas a alga prisonidas. Ma la autoriosas ia nega esta, acusante en loca ce la refujadas ia impedi la furnis.

La prisonidas protesta contra un projeta de move los ci on reconose como refujadas ofisial a Lorengau, la capital de la isola. Los teme ce la popla local va ataca los ala.

La campa sur Manus ia es la sena de tumultas en febrero 2014, cuando abitores local ia entra e combate con prisonidas. Un refujada ia es matada, e 70, cisa plu, ia es ferida en la violentia.

Su leges introduida par la governa presedente, la persones tenida en campas costal no pote previde ce on va aseta los en Australia, an si on va judi ce los es vera refujadas.

La governa dise ce se politica sever intende para la flue de barcos portante refujadas, afin no plu persones mori en la viaja perilosa a Australia.