2015-07-20

Mausoleos es reconstruida en Mali

On ia reconstrui des-cuatro mausoleos en la site Timbuctu en Mali norde, a tre anios pos cuando estremistes islamiste ia destrui los.

La reconstrui ia es fada par petrores local, laborante per UNESCO, la organiza cultural de la Nasiones Unida.

En un visita a la site, la xef de UNESCO ia dise ce el vole ce la destruores apare ante la Corte Criminal Internasional.

La intera de la site Timbuctu es listada como un loca de erita mundal.

On ia regarda la site como la sentro de aprende muslim de la sentenios 13 a 17. A un eda pasada, lo ia conteni cuasi 200 scolas e universias cual ia atrae miles de studiantes de tra la mundo muslim.

La mausoleos ia es santerias dedicada a la fundores de Timbuctu, ci ia es respetada como persones santa par la plu de la abitores de la site.

Ma esta pratica es regardada como blasfemosa par fundalistes ci ia ocupa la site e multe otra partes de Mali norde en 2012, asta cuando soldatos franses ia forsa los a via en janero 2013.

En se ocupa, la estremistes ia destrui e fa vandalisme a mascitas e mausoleos, e ia arde deses de miles de manoscritos antica.

Inaugurante la mausoleos reconstruida a saturdi, Irina Bokova, la dirijor jeneral de UNESCO, ia dise ce la destrui de eritas cultural es un crimin de gera su la Acorda de Den Haag fada par la Nasiones Unida en 1954.

Petrores ia usa metodos tradisional de construi e conoses cultural de la area per recrea la mausoleos. La labora ia ocupa un anio.

Onorante los, Bokova ia dise: "La vos labora es un leson sur tolera, comunica, e pas… Lo es un responde a tota estremistes de ci se eco es oiable an multe ultra la fronteras de Mali."