2015-08-05

Rusia reclama partes de la artica

Rusia ia renovi se laboras per fa ce la Nasiones Unida reconose 1,2 milion cilometres cuadrida de la plano artica suacuan cual lo reclama.

Lo ia fa un promove simil per esta teritorio rica de recursos en 2001. Ma un comision de la NU ia rejeta lo par causa de un nonsufisi de atesta.

La ministreria rusce de esternas ia dise ce la move nova es suportada par datos siensal.

Ma tota la otra paises cual borda la artica – Noria, Danmarc, Canada, e la SUA – rejeta la reclama de Moscva.

Tota sinco nasiones ia atenta declara se autoria sur partes de la artica, sur cual on crede ce lo conteni asta un cuatri de la petrolio e gas ancora nondescovreda de la mundo.

La compete per recursos artica ia intensi en anios resente, car la jelo diminuinte de polo presenta posibles nova per esplora.

Rusia ia dise ce se proposa nova a la Comision NU sur la Limitas de la Plano Continental conteni razonas nova.

En 2007, Rusia ia fa un reclama per la fondo de mar par cade un silindre conteninte la bandera rusce de un sumarina a la Polo Norde.

La promove fresca aveni a un semana pos cuando la Cremlin ia anunsia ce lo aumenta se fortes marinal en la artica como parte de un stratejia nova militar.

Dmitry Rogozin, la visministro xef, ia dise ce la projeta inclui un flotila nova de    rompejelos.

Plu temprana en esta anio, la militaria rusce ia fa eserses en la artica con 38 mil soldatos, plu ca 50 barcones surfasal e suacuan, e 110 aviones.