2015-08-13

Un beneria esplode en un porto de Xina

A la min 44 persones ia mori e plu ca 500 ia es ferida par du esplodes major en Tianjin, un site en la norde de Xina. Des-du pompores es entre la mores.

Presidente Xi Jinping ia esije "laboras completa" per salva vitimes e restrinje la focon.

La esplodes ia aveni en un beneria conteninte "benes perilosa e cimical" en esta site de porto. Un bal enorme de foco ia lumina la sielo, e construidas prosima ia colasa.

La esplode prima, a sirca 23:30 de ora local (15:30 de ora global) ier, ia es segueda par un otra esplode plu forte a alga secondos plu tarda. On ia senti la ondas de xoca a distantia de alga cilometres.

La Sentro de Redes de Tremateras de Xina ia dise ce la fortia de la esplode prima ia es egal a un detona de tre tones de TNT, e ce la numero du ia coresponde a 21 tones. A pos, otra esplodes ia es gatilida en la visinia.

La Televisa Sentral de Xina ia reporta ce un carga de esplodentes ia detona, ma on no ia confirma esta. Lo ia dise ance ce alga tores prosima a la area de porto ave no eletrica.

La dirijores alta de la compania Lojistica Ruihai, cual posese la beneria cual ia esplode, es aora interogada par autoriosas.

Un atestor ia informa jornalistes local ce el ia es comprante en un boteca cuando "subita, de pos, on ia ave un bal grande de foco e esplode". El ia dise: "A tempo de la esplode, la tera ia secute ferose, autos e construidas prosima ia secute, tota la vitro de alga construidas ia rompe, e cadun ia comensa core."

Un otra atestor, un ensenior canadian, ia descrive velia en panica pos lo cual ia pare un trematera.

"Me ia regarda tra la fenetra e la sielo ia es roja. Me ia vide la aveni de un esplode du, e on ia ave sola un caos – cadun ia sorti de se tores de apartes en pensa ce lo es un trematera, autos ia atenta parti de la compleso. Lo ia es demente."

La Radio Nasional de Xina ia dise ce fesures es vidable en construidas prosima a la loca de la esplode.

15 milion persones abita en Tianjin, un porto e area industrial major a sude-este de Beijing, la capital xines.