2016-01-18

La 1% la plu alta es tan rica como la otra 99% combinada

La asosia Oxfam dise ce la 1% la plu rica de la mundo ave aora tan multe mone como la resta de la mundo combinada.

Lo usa datos de otobre de la compania Credit Suisse per se reporta, cual recomenda ce la xefes consentante en Davos en Suiz en esta semana ata contra la nonegalia.

Oxfam ia calcula ance ce la 62 persones la plu rica de mundo ave combinada tan multe mone como la dui la plu povre de la popla global.

Lo ia critica la labora de los ci promove per comersia e la cuantia de mone cual es tenida en paradisos finansial.

Oxfam ia predise ja ce la 1% va suprapasa la resta de mundo a esta tempo en la anio pasada.

Per trova se en la 10% la plu alta, on nesesa ave mone fisical e ativas con valua de $68 mil; e per es en la 1%, on nesesa $760 mil.

La statistica es acompaniada par avisas diversa, per esemplo ce informas sur la mone de persones suprarica es difisil per oteni. Credit Suisse dise ce se estimas de la proportio de ricia tenida par la 10% e la 1% "era probable en dirije tro basa".

Car lo es global, la reporta nesesa inclui ance alga estimas de niveles de ricia en paises per cual no statistica esata es disponable.

Sur la fato ce la 62 persones la plu rica ave la mesma como la 50% la plu povre, Oxfam ia comenta ce esta indica un consentra notable nova de ricia, car en 2010, la 50% ia es egalida par 388 individuas.

La reporta dise: "En loca de un economia cual labora per la ricia de tota, per jeneras futur, e per la planeta, nos ia crea un economia per la 1%."

Tra la periodo en cual Credit Suisse ia fa esta rexerca, la tende ia es ce la proportio de ricia tenida par la 1% la plu alta ia cade gradal entre 2000 e 2009, ma ia crese a cada anio a pos.

Vera, sola en la statistica de 2015, la proportio de la 1% suprapasa se proportio en la reporta prima en 2000.

Oxfam recomenda a governas ce los ata per reversa esta tende. Lo vole ce on paia un salario capas de susta a laborores, e ce on redui la difere creada par premios a dirijores.

Lo recomenda ance un fini de diferes de paia par jenero, compensas per curores nonpaiada, e la promove de diretos egal de imobila e erita per femes.

E lo vole ce governas ata contra la promoves per comersia, basi la premio de medisines, imposta la ricia e no la consuma, e fronti la nonegalia par se modo de spende publica.