2016-03-08

Libros de scola es plen de sesisme

UNESCO dise ce libros de scola usada en paises developante es plen de disposas sesiste. La ajenteria de la Nasiones Unida, onorante la Dia Internasional de Femes, dise ce stereotipos negativa sumina la instrui de xicas.

Lo dise ce, tro comun, femes es representada en tal libros como "peones nurinte" en roles de casa.

En la reporta, Manos Antoninis de UNESCO esplica ce esta es un "ostaculo ascondeda" sur la via a la egalia de jeneros.

UNESCO ia campania per furni instruis a desuples de miliones de enfantes ci no pote vade a scola, e en multe paises plu povre, la xicas es los a ci un ensenia scolal manca la plu probable.

La reporta, cual monitori la instruis global, lumina como carateres fema apare comun en rol suordinada en la libros usada a scola, e averti ce esta limita la espetas careral de xicas.

"La serti ce tota xicos e xicas vade a scola es sola un parte de la batalia. Lo cual on ensenia a los es egal, si no plu, importante. Un prejudi persistente sur jenero en libros de aprende drena de xicas la motiva, la autorespeta, e la partisipa en scola."

Con esemplos de paises en Asia e Africa, la reporta comenta ce omes en tal libros es plu probable mostrada como xefes comersial, botecores, injeniores, siensistes, e politicistes, en cuando femes resta plu probable videda en roles de cosini o atende enfantes.

Estra mera la stereotipos, la studia indica ance ce la libros de aprende depinti multe plu comun omes ca femes, e ce esta fenomeno es an plu forte trovada en libros de siensa o matematica. Lo nota ce, en alga libros de aprende siensal, sola un carater entre 20 es fema.

La reporta dise ce on ia fa sola un progresa lenta en atenta egali plu la representas. Lo sujesta ce esta resulta de un manca de vole political per xasa la problem e, en alga casos, de un resiste de la persones encargada sur la contenida de cursos de scola o sur la produi de la libros.

Un otra reporta cual onora la Dia Internasional de Femes es "La povria es sesiste", de One, un grupo campaniante per developa.

Lo dise ce la nonegalia de jenero e la povria es interliada, tal ce femes en paises povre, spesial en Africa susaharan, es probable plu povre ca se corespondentes mas.

La reporta indica ance ce sinco sento milion femes tra la mundo es noncapas de leje, e ce la cuantia corespondente de omes es sola un dui de esta. Lo dona la esemplo ce, en Mali, 93% de xicas va vade nunca a scola.

La campania ia prepara un lista de paises do "nase fema es la plu difisil", usante tal criterios como la asede a sania e instrui, la oportunes economial, la posible de ave un conta de banco, e la representa political.

En esta lista, la des paises prima es: Nijer, Somalia, Mali, la Republica de Africa Sentral, Iaman, la Republica Democrata de Congo, Afganistan, Costa de Ivor, Txad, e Comori.