2016-11-07

La FBI desculpa Clinton, e Trump protesta

Donald Trump ia acusa la FBI de malcondui pos cuando lo ia desculpa denova sua oposor Hillary Clinton de atas criminal en relata con sua epostas.

La dirijor de la FBI ia dise ce un investiga nova de la comunicas par la aspiror democrata ia trova no cosa cual cambia la conclui ja fada par la departe a esta estate.

La campania de Clinton ia descrive se como "felis" ce la problem persistente ia    es reposada.

Esta verje dramosa ia leva un nube de sur sua campania ante la dia final de la corsa maratonin de la eleje SUA. Ier, la sondas la plu resente de opina, ante la anunsia par la FBI, ia dona un vantaje de cuatro o sinco persentos a Clinton supra Trump.

La nominada republiciste ia protesta forte pos aprende la deside par la departe de securia. A un asembla en la suburbes de Detroit, Trump ia insiste ce lo ta es nonposible ce la FBI revista un cuantia tan grande de epostas (reportada como 650 mil) en tempo tan corta.

"Aora el es protejeda par un sistem frodosa. Lo es un sistem intera frodosa. Me ia dise lo tra tempo longa," el ia dise a suportores en Michigan. "Hillary Clinton es culpable, el sabe lo, la FBI sabe lo, la popla sabe lo, e aora la taxe de la popla american es furni justia a la caxa de vota a 8 novembre."

An si Clinton mesma no ia parla sur la letera de la dirijor de la FBI sur sua curso de campania, sua ecipo ia dise ce lo ia fida sempre ce el va es desculpada.

En Nova Hampshire ier, Clinton ia dise ce la pais fronti "un momento de compete" e ce americanes debe eleje entre "divide e unia".

En julio, la FBI ia dise ce el ia es "estrema nonatendente" en trata informas secreta a un servador privata de eposta cuando el ia es la ministro de internas entre 2009 e 2013, ma lo ia trova no indica ce el ia fa un crimin.

An tal, a 11 dias ante la vota, James Comey, la dirijor de la FBI, ia turba la concurso par anunsia ce on va investiga un grupo nova descovreda de epostas de Clinton.

La malsurprende ia furia la partito de Clinton, ma ia lansa un corda de salva a la campania de Trump cual ia retrosede en la sondas.

En un letera a la Congresa ier, Comey ia dise ce sua investigores ia "labora sirca la orolojo" sur la epostas la plu resente, cual ia es trovada par un investiga separada en la temprana de otobre.

Lo pare ce la mesajes ia es descovreda en un computador portable parteninte a la sposo distantida de un de la conselores la plu prosima de Clinton, la congresor pasada Anthony Weiner, ci on acusa de envia mesajes nonlegal a un xica de 15 anios.

Comey ia dise ce investigores ia trova no razona per cambia la judi plu temprana par la FBI ce Clinton no debe es formal acusada per sua trata de informas secreta.

Ofisiores de governa ia dise ce investigores ia serti ce la epostas nova trovada es o personal o duples de corespondes cual los ia esamina ja a ante.

Harry Reid, la xef democrata en la Salon alta, ia dise ce la conclui par Comey "sulinia la nonfidablia" de la anunsia sur Clinton par la dirijor de la FBI a la Congresa en la tarde de la mense pasada.

Ambos aspirores va fa oji un turi rapida de la statos xef de batalia, ancora corsante per votas a la momento final.