2014-09-25

Brasil relasa moscitos per combate la denge

Rexercores en Rio de Janeiro ia libri miles de moscitos infetada con un bateria cual supresa la maladia denge.

On espera ce los va reprodui se e deveni la majoria de moscitos, tal reduinte casos de la maladia. La bateria interselulal cual on introdui no pote es comunicada a umanas.

La stratejia es un parte de un projeta cual aveni ance en Australia, Vietnam, e Indonesia.

La program ia comensa en 2012. On va relasa 10 mil moscitos a cada mense per cuatro menses. La relasa prima ia aveni en Tubiacanga, en la norde de Rio.

La bateria, Wolbachia, es trovada en 60% de insetos. Lo condui como un vasin per la moscito de denge, preveninte ce la virus multipli en se corpo.

Wolbachia ave ance un efeto a la reprodui. Si un mas contaminada fertili la ovos de un fema ci no ave la bateria, esta ovos no deveni larvas. Si ambos la mas e fema es contaminada, o si sola un fema ave la bateria, tota jeneras futur de moscito va porta la bateria.

En Australia, on ia trova ce la moscitos con Wolbachia ia deveni la majoria pos 10 semanas per promedia, sin ce rexercores nesesa constante relasa plu insetos contaminada.

La rexerca ia comensa a la Universia de Monash en Australia en 2008. La siensistes ia permete ce la moscitos nuri se de se brasos propre tra sinco anios, par causa de temes ce la bateria ta pote infeta umanas e animales de casa.

La denge ia reapare en Brasil en 1981 pos un asentia de plu ca 20 anios. En la 30 anios seguente, on ia reporta 7 milion casos. Brasil ave aora la plu de casos de denge en la mundo: en la 5 anios pasada, 3,2 milion casos e 800 moris ia es reportada.