2014-10-30

Sistemes nova en la Egleseta Sistina

La Vatican ia desveli un sistem de lumina e frescadores cual pote conserva e esibi plu bon la frescos famosa de la Egleseta Sistina.

On previde ce la frescadores nova va redui la dana causada a la frescos par polvo, e par la respira, sua, e caldia de la ses milion persones ci visita en cada anio.

La atraes de la egleseta inclui un sofito par Michelangelo (1475–1564), cual pituri un Dio barbida ci dona vive a Adam.

La lumina nova par 7000 diodos de lus garda enerjia. Alga de los asentua la fondo oscur blu de un otra fresco par Michelangelo, La Judi Ultima.

Otra luses lumina frescos par artistes como Botticelli, Perugino, e Domenico Ghirlandaio, de cual se laboras en la Egleseta Sistina ia deveni ombrida par los de Michelangelo.

La sistem nova va usa min ca 20% de la enerjia de la sistem presedente, cual ia es instalada a 20 anios ante aora, cuando la egleseta ia reseta sola 1,5 milion visitores per anio.

La frescadores va move lenta la aira tra la salon vasta, per evita dana la frescos. La flue, umidia, e temperatur de la aira va es ajustada seguente datos de 70 sensadores en la mures, e ance de cameras tv cual monitori la cuantia de visitores.

On ia spende tre anios e 3 milion euros per instala la sistemes nova.

Michelangelo ia pinti se frescos en la Egleseta Sistina en la dui prima de la sentenio 16. On ia restora la plu resente los en un projeta de 14 anios, completida en 1994.

Antonio Paolucci, la dirijor de museos vatican, ia dise ce lo conveni bon ce on onora la aniversario 450 de la mori de Michelangelo con "alga cosa durante, no tempora".