2015-02-13

Caos en la parlamento de Sudafrica

La parlamento de Sudafrica ia deveni caososa cuando parlamentores sinistriste ia scaramuxa con securiores a media de un parla major anial par presidente Jacob Zuma.

La Bataliores per Libria Economial (EFF en engles), gidada par Julius Malema, ia interompe Zuma a multe veses, esijente respondes sur un scandal de spende.

Alora, la xef de parlamento ia comanda ce on sutrae los de la sala, causante scaramuxas.

La partito oposante la plu grande, la Alia Democrata, ia sorti ance en protesta a la esclui de la EFF. Se gidor, Mmusi Maimane, ia dise: "On no pote usa la polisia contra la parlamento."

La EFF ia usa la aveni de la parla anial sur la State de la Nasion per fa demandas a Zuma sur bonis a se abitada privata, cual ia es publica finansiada e ia custa miliones de dolares.

Un cuantia grande de securiores ia esclui los de la sala. Malema ia es entre la escluidas.

El ia defende la atas de se parlamentores, indicante ce la interompes ia es un atenta valida de defende la democratia. El ia ajunta ce sete de se partito ia deveni ferida e va fa acusas.

Lo no es clar esce la securiores ia es de la polisia o la parlamento. La difere es importante, seguente un parlamentor ci ia dise ce la usa de polisiores ta es un modo de menasa la oposante.

Malema e Zuma ia es aliadas prosima en la pasada, ma los ia desacorda.

La EFF ia secute la mundo political en Sudafrica con un serie de proposas popliste per redistribui la ricia.

En 2014, un esamina autonom ia trova ce Zuma ia "benefica nonmeritada" de la bonis custosa a se casa en la vileta Nkandla. Los ia custa sirca $23 milion e ia inclui un pisina e un ensirca de boves. La presidente ia nega ce el ia fa mal.

An con criticas de la bonis a se casa e la economia staniante de la pais, la partito de Zuma, la Congresa Nasional African, ia es forte reelejeda en la anio pasada.