2015-04-16

La editor de Charlie Hebdo publici un libro sur islam

On publici oji un libro scriveda par Stéphane Charbonnier, la editor mor de Charlie Hebdo, un jornal satira semanal franses.

La libro suporta la direto de burla relijios, e ia es completida a sola du dias ante la mata de se autor – conoseda como Charb – par combatosas islamiste en janero.

Lo razona ce en loca de la bon batalia contra razisme, la mundo sustitui sempre plu un luta maljudida contra "islamofobia".

Charb e 11 otras ia es matada a media de un consenta edital de la jornal.

La ataca a la ofisias de la jornal en Paris ia es esecutada par du frates, Saïd e Chérif Kouachi, ci mesma ia es matada a pos par fusili par la polisia.

Charb ia reseta multe menasas de mata pos la publici par Charlie Hebdo de cartunes mostrante la profeta Muhammad en 2006. La ofisias de la jornal ia es ensendeda par bomba en 2012.

La titulo de la libro es Un letera publica a la frodores de islamofobia ci vantaji la razistes. Lo es no sola un defende de la disposa edital de la jornal, ma ance un ataca a se oposores.

La autor scrive: "La sujesta ce on pote rie sur tota, con eseta de alga partes de islam, car muslimes es multe plu iritable ca la resta de la popla – cual es esta, si no un separa prejudosa?"

El condena esta disposa como un "paternalisme inteletal burjes sinistriste blanca".

Charlie Hebdo, cual ia es inisiada en 1969, ia burla conservistes e tota relijios. Lo ia sirculi en cuantia peti, e ia colasa en 1981, ma on ia revive lo en 1992.