2015-05-08

La conservistes gania la vota brites

La mapa political de la Rena Unida ia cambia vasta pos un vota jeneral ier, en un resulta cual ia surprende cuasi cadun.

La parlamento de London ave 650 sejas per parlamentores de tra England, Scotland, Cimri, e Er Norde. A la momento de publici esta article, on ia anunsia la resulta de la votas per 629 de estas.

Ante ier, tota sondas ia predise ce no partito va gania plu ca un dui de la sejas, per reseta automata la direto de governa la pais.

Tra la sinco anios pasada, la governa brites ia es un alia de la partito conserviste e la partito libriste-democrata. Los ia atenta recovre la economia pos la crise finansial de 2008 par redui la spende publica e par otra medios sever.

An tal, la conservistes ia gania ier un cuantia grande de sejas, e on predise ce los va ocupa final pico plu ca un dui de la sejas, tal ce los no va nesesa xerca un aliada.

La otra resulta notable ia es par la Partito Nasionaliste Scotes, cual ia gania 50 sejas nova e ocupa aora 56 de la 59 sejas scotes en la parlamento de London.

Esta es se vinse la plu susedosa de istoria. En alga sejas, los ia rompe la recordo per la "penduli" (pd: la cambia de proportio de votas), con moves favorente de asta 34% de votores.

La nasionalistes ia sutrae alga parlamentores de otra partitos ci ia ocupa sejas scotes tra desenios.

Ma car la conservistes ia susede ance, la nasionalistes no ia reali se espera de pote alia se con otra partitos oposante per deveni potiosa en parlamento.

Alga analistes sujesta ce la conservistes ia susede xef car la otra partes de la popla ia teme la susede de la nasionalistes scotes e la desuni ultima de la Rena Unida.

La otra oposores xef, la partito de labora e la libristes-democratas, ia perde multe sejas. Probable se gidores va resinia.

La libristes-democratas ia perde a la min 46 sejas, e ia redeveni un partito minor con sola 8 parlamentores. E en la partito de labora, la ministro oposante de finansia ia perde se seja.

UKIP, un partito destriste e relativa nova, e conoseda per se politica forte contra migras a la pais, ia perde un de se du sejas.

La partito verde ia susede reteni se seja solitar a la costa sude de England, resetante cuasi 42% de la votas, un crese de plu ca 10% pos la vota presedente a sinco anios ante aora.

La mapa de la Rena Unida sembla aora cuasi un bandera de tre colores: Scotland ia jali pos la vinse de la nasionalistes; la norde de England es jeneral ancora roja per la partito de labora; e la sude es conserviste blu.