2015-05-14

Soldatos combate en Burundi pos un colpa de stato

En la capital de Burundi, grupos oposante de soldatos batalia entre se en nonsertia sur la susede de un colpa de stato atentada contra la presidente.

On ia oia fusilis e esplodes forte en la note, prosima a la stasion nasional de radio e televisa.

La xef de la armada dise ce la colpa, gidada par un xef pasada de securia, ia fali. Ma la presidente, Pierre Nkurunziza, no ia susede reveni de Tanzania, e on no sabe do el es.

La tumulta ia comensa cuando Nkurunziza ia anunsia ce el xerca un periodo tre de ofisia. Oposores dise ce esta defia la constitui. Nkurunziza ia deveni presidente en 2005.

El ia parti per Tanzania ier, e a pos, la major jeneral Godefroid Niyombare, se aliada pasada, ia anunsia la colpa. "La governa es suvertida," el ia dise en un difusa de radio.

Miles de persones ia vade sur la stradas per selebra la anunsia, marxante a la sentro de la capital, Bujumbura, a lado de soldatos e du tances.

Un protestor ia comenta ce esta es un vinse pos semanas de protestas.

Ma la ecipo de la presidente ia rejeta la colpa de stato como "imajinal". En la note, jeneral Prime Niyongabo, la xef de la armada, ia anunsia: "La colpa atentada es finida."

El ia dise esta pos un note de negosias con la ministro de defende, ci suporta la colpa.

Ma lo pare ce poca acorda esiste entre la soldatos mesma. Grupos fidosa a cada lado ia comensa combate la un la otra per controla la stasion de radio e televisa.

La presidente ia vola a Dar es Salaam, la capital de Tanzania, per discute la crise con otra xefes de paises de Africa este.

El ia intende vola denova a Burundi pos deveni informada sur la colpa. Ma Niyombare ia comanda la clui de la airoporto e la fronteras, donce Nkurunziza ia debe revade a Dar es Salaam. On no sabe esce el es ancora ala.

La otra xefes de stato a la consenta en Tanzania ia condena la colpa. La Nasiones Unida e la SUA ia recomenda forte ce ambos partitos freni se.

La crise ia comensa a 26 april, e ia causa ja la moris de plu ca 20 persones. Desuples de miles de burundeses ia fuji a paises visina en la semanas resente.

Nkurunziza ia rejeta sujestas ce el pospone la vota de la mense veninte. An tal, la consenta de xefes en Tanzania ia recomenda ce el fa esta.

La gidor pasada de rebelores ave 51 anios. El crede ce el ave la direto de xerca un periodo tre car la posto ia es direta donada a el par la parlamento en 2005.

La constitui de Burundi dise ce un presidente pote governa tra no plu ca du periodos, ma la corte constitual de la pais ia suporta la interprete de Nkurunziza, plu temprana en esta mense.