2016-12-13

Un cade rapida en la cuantia de renos

Siensistes averti ce la manada la plu grande de renos savaje ia diminui par 40% de pos la anio 2000.

Los dise ce esta animales, cual abita la Penisola Taimyr en la parte la plu norde de Rusia, es afetada par temperatur altinte e ativia umana. La bestias cambia sua migras anial.

La rexerca ia es presentada a la consenta autonal de la Uni Jeofisical American.

La manada de Taimyr es un de la grupos la plu monitorida de renos en la mundo. On ia segue la animales tra cuasi 50 anios par avion e plu resente par imajes de satelite.

La cuantia ia ateni milion en 2000, ma esta rexerca nova sujesta ce on ave aora sola 600 mil.

Cambia de clima e developa industrial en la rejion cambia la distribui de la bestias.

La rexercores ia descovre ce, en la estate, la renos move a este per evita umanas. Ma los move ance a norde e a locas plu alta, probable per atenta trova tera plu fria e per evita la moscitos cual buma en cuando la rejion deveni plu calda e plu pluvosa.

Esta estende la distantia tra cual la animales debe migra entre inverno e estate, con plu risca a los con bebetas.

En ajunta, rios en la rejion deveni plu grande e plu perilosa per la bestias, ci debe traversa los par nada, en loca de pasea.

E comedas en la rejion de estate deveni min comun, spesial car la animales move a locas plu alta.

Andrey Petrov, ci dirije la Sentro Artica a la Universia de Iowa Norde ia comenta: "Renos es estrema importante per biodiversia – los es un parte de la cadena nural e, sin los, otra spesies ta ave problemes. Ma a contra, en tota la rejiones cual los abita, los es esensal per la survive de persones. Miles e miles de persones depende de renos savaje: lo es la funda de sua economia de susiste. Donce lo es ance un caso de sustablia umana."