2016-05-12

Un debate longa ante la vota sur la prosede de Rousseff

La Senato de Brasil debate esce presidente Dilma Rousseff debe es judal prosededa per malcondui.

La majoria de la senatores ia dise ja ce los va vota contra la presidente. Si la vota plu tarda confirma esta, Rousseff va es automata suspendeda de se posto.

On acusa el de manipula finansias en modo nonlegal per asconde la difere cresente entre revenu e spende governal, ante se reeleje en 2014. El nega esta.

Rousseff ia fa un apela final a la Corte Suprema per para la ata, ma on ia refusa lo.

Un debate longa es aveninte ante la vota. La sesion de la Senato ia abri a cuasi 18 oras ante aora.

On ave 81 senatores en la Senato, la Salon alta. Setedes-un ia rejistra se per partisipa en la debate, e cadun reseta 15 minutos per se parla. On no va fa la vota eletronical asta cuando cadun ia parla, sirca 06:00 de ora local (09:00 global).

La sesion ia es multe min pasionosa ca lo en la Salon basa a 17 april, en cual un majoria forte de la 513 legores ia vota per la prosede judal.

La membros de la Salon basa ia sita razonas diversa per se desides. Multe ia dise ce los fa lo "per me familia", "per Dio", o simple "per la pais".

A 03:55 de ora local, 60 senatores ia parla. Un majoria de 42 de estas ia suporta la prosede e 18 ia rejeta lo. Min ca des senatores resta per parla.

En la Senato, la razonas donada per la prosede es xef economial. Multe ia culpa Rousseff per la situa estrema mal de la economia de la pais. Brasil sufri se retrosede la plu mal de 10 anios; la nonemplea ia ateni 9% en 2015; e la infla es la plu alta de 12 anios.

Los ci ia presenta razonas contra la prosede judal ia dise ce lo sembla un colpa de stato, e ce lo es un produida de odia e venja.

Fernando Collor de Mello, un presidente pasada ci mesma ia fronti un prosede judal en 1992, ia fa un parla longa sur lo cual el ia descrive como la nonjustia fada contra el, ma no ia indica clar como el intende vota sur Rousseff.

Si la vota oposa Rousseff, la vispresidente Michel Temer va sustitui per el tra la periodo de la prosede.

Rousseff ia promete batalia asta la fini. "Me no va resinia. Esta ia entra nunca a me mente," el ia dise en un parla a martedi.