2016-05-11

Un deteneria nijerian es "un loca de moria"

Amnestia Internasional dise ce en esta anio a la min 149 arestadas ia mori ja "en state xocante" a un deteneria militar en Nijeria norde-este.

En un reporta, Amnestia dise ce des-un de los ci ia mori a la caserna de Giwa ia es enfantes joven, incluinte cuatro bebes. Lo nomi la sentro "un loca de moria" e recomenda ce on clui lo.

Esta es la plu resente en un serie de reportas condenante la trata de suspetadas par la militaria nijerian. La armada no ia comenta sur esta reporta, ma lo ia dise en la pasada ce lo ia institui un departe de diretos umana per esamina alegas de maltrata.

La caserna de Giwa en Maiduguri, la capital de la stato Borno, es en un area do la autoriosas combate la grupo violente Boko Haram.

La reporta de Amnestia dise ce informas colieda par intervisas con arestadas pasada e atestores, e suportada par videos e fotos, pare mostra ce multe detenidas ia mori par causa de maladia, famia, desidrata, e feris de fusil.

Netsanet Belay, la dirijor de rexerca e promove per Africa a Amnestia Internasional, ia dise: "La descovre ce bebes e enfantes joven ia mori en state xocante en un deteneria militar es e angusante e asustante. Nos ia sona la alarma a multe veses sur la taso alta de mori de arestadas en la caserna de Giwa, ma esta trovas mostra ce, per e adultes e enfantes, lo resta un loca de moria."

La reporta recomenda ce on clui direta la caserna e libri tota arestadas, o move los a autoriosas nonmilitar.

Amnestia crede ce a Giwa on deteni sirca 1200 persones, de cual multe ia es coletiva arestada en modo acaso.

Lo dise: "Cuando los es en la caserna, on prisoni los sin posible de asede la mundo esterna e sin prosede judal. A la min 120 de la detenidas es enfantes."

A ante, Amnestia ia acusa la militaria de esecuta plu ca 640 detenidas pos un ataca par Boko Haram a la deteneria en marto 2014.

Lo ia dise ance ce, de pos 2011, plu ca 8000 omes e xicos joven es matada par fusil, famia, sofoca, o tortura pos se arestas par la militaria nijerian, ma ce on no ia judi la esecutores como culpable.