2016-06-26

Island eleje se presidente nova

Guðni Jóhannesson, un istoriste e un politiciste nova, ia vinse en la eleje presidental de Island.

Pos la conta de 32% de votas, el ia gania 37,8% de los, plu ca la 29,9% ganiada par se oposor, la comersior Halla Tómasdóttir.

Jóhannesson ia comenta: "On no ia conta tota la votas, ma me crede ce nos ia vinse." El ia informa se suportores ce el va labora multe per es la fortia uninte cual islances desira e merita.

Multe persones ia predise ce el va sustitui per Ólafur Ragnar Grímsson, ci ia ocupa la posto de 1996.

On crede ce sirca 10% de la popla de la isola es aora en Frans, regardante se futbalores en la torneo Euro 2016. Jóhannesson ia dise ce se taxe prima de presidente va es visita Frans per aclama la ecipo islansce en se max de ronda du contra England a lundi.

La ambasada de Island en Frans ia envia paperes de vota a la otel de la ecipo en Annecy, afin la juores pote vota a saturdi. Ma on ia organiza no tal sistem per la fanes islansce ci es en Frans, e esta pote produi un partisipa multe basa de min ca 65%.

La presidentia de Island es un posto xef ritual.

La eleje ia aveni a un tempo cuando la popla es desencantada con se clase political. En la investiga sur evitas de imposta pos la esposa de la Paperes Panaman, on ia alega ce alga politicistes islansce posese contas estrateritorial.

Acel scandal ia obliga Sigmundur Gunnlaugsson, la ministro xef, a resinia.

Jóhannesson ave 47 anios. El es un esperta sur istoria political, diplomatia, e la constitui, e no ia declara cual partito political el suporta.

El descrive se como un padre normal ci gusta leje, core lenta, e jua futbal. El ia tradui ance a la lingua islance cuatro novelas par Stephen King, un autor famosa de trileres.