2016-06-29

Un ataca matante a un airoporto de Istanbul

Un ataca de fusil e bomba a la airoporto internasional Atatürk de Istanbul ia mata 36 persones e ia feri plu ca 140.

Tre atacores ia comensa fusili prosima a un punto de entra a la termina en la tarda de ier. Cuando polisiores ia xuta a los, los ia detona se.

Binali Yıldırım, la ministro xef de Turcia, ia dise ce la indicas prima sujesta ce la ataca ia es fada par Daex. Bombis resente es liada o a Daex o a separadistes curdi.

La airoporto ave radiografes a se entreria, ma la controlas securial per autos es limitada.

Imajes de la termina ia mostra corpos covreda su telones, e vitro e bagaje abandonada sperdeda tra la construida.

Presidente Recep Tayyip Erdoğan ia dise ce la ataca debe deveni un momento desidente en la batalia global contra grupos combatosa: "La bombas cual ia esplode oji en Istanbul ia ta pote esplode en cualce airoporto en cualce site de la mundo."

La Statos Unida ia descrive la ataca como "odiable", ajuntante ce la SUA resta "firma en nos suporta per Turcia". La ministro de esternas deutx, Frank-Walter Steinmeier, ia dise: "Nos lamenta la vitimes. Nos suporta Turcia."

Parlante a alga oras pos la ataca de ier, Yıldırım ia dise ce lo es probable ce la vitimes inclui persones stranjer, e ce la atacores ia ariva a la airoporto en un taxi.

Video en redes sosial mostra un atacor corente en la salon de parti, con ce persones fuji sirca el. La polisia fusili el, e el resta sur la tera tra sirca 20 secondos ante detona se.

On ia usa taxis per transporta rapida la persones ferida a ospital a pos. Relatadas desperante de persones mancada ia asembla estra un de la ospitales local a cual on ia prende multe de la vitimes. Alga ia espresa se coleria sur la manca de informas.

Volas a e de la airoporto ia es suspendeda pos la ataca, ma aora on ia recomensa alga volas.

Charles Michel, la ministro xef de Beljia, de cual bombores ia ataca se site capital en marto, ia tuita de la confere alta de la UE en Bruxelles: "Nos pensas es con la vitimes de la atacas a la airoporto de Istanbul. Nos condena esta atas repulsante de violentia."

La eticeta #PrayForTurkey ("prea per Turcia") ia deveni comun en Twitter pos la ataca.

En desembre, un esplode a un otra airporto de Istanbul ia mata un limpor. La acel ataca ia es reclamada par un grupo curdi, la Falcones de Libria de Curdistan.

Plu ca 61 milion pasajores ia viaja tra la airoporto Atatürk en 2015. Ma en esta anio, la turisme en Turcia es ja danada par ansia sur securia e par un boicota rusce causada par la tira a tera de un jeto militar rusce a la frontera de Turcia e Suria en la anio pasada.