2018-07-14

La presidente de Ertra visita Itiopia

Isaias Afwerki, presidente de Ertra, va ariva en Itiopia a la ves prima pos la comensa en 1998 de la gera fronteral entre la du paises.

Sua visita intende forti la reconsilia resente de la enemis longa. Un acorda de pas per fini la gera de 1998–2000 ia es nunca completa realida, e on ia ave un tensa entre la du paises sempre a pos. Aora on ia acorda reinstitui relatas comersial e diplomata.

La frontera ia es cluida a la fini de la gera, separante familianes. La du paises ia es en un state de "no gera, no pas" de pos 2000, cuando los ia fini un gera en cual deses de miles de persones ia es matada.

Un comision fronteral, instituida par la acorda de pas, ia judi ce la vila Badme, la sentro de la gera, parteni a Ertra. Ma Itiopia ia refusa aseta esta, e donce on ia recomensa nunca la relatas normal.

La disputa ia afeta la rejion intera, con ce cada pais ia adota opinas oposada sur cualce tema. Los ia oposa lunlotra ance en la gera longa de Somalia. On ia acusa Ertra de suporta grupos islamiste, e Itiopia, aliada con la SUA, ia suporta la governa internasional reconoseda.

Asta aora, Ertra ia dise sempre ce la gera pote recomensa a cualce tempo, e donce lo obliga sitadanes a enscrive militar, cisa sin fini. Esta es un de la razonas xef per cual tan multe ertris atenta parti de la pais, xercante refuja en Europa.

La visita de Afwerki es un cambia notable per la presidente, ci ave 72 anios e ia deveni diplomata isolida e regardada como secretosa e paranoica.

Cuando Abiy Ahmed ia emprende la posto de ministro xef de Itiopia a tre menses ante aora, el ia introdui multe cambias. En ajunta a sua invitas a Ertra, el ia sutrae un state de crise, ia libri prisonidas political e ia anunsa reformis economial.

El ia erita un pais cual ia esperia un de la creses economial la plu rapida de mundo en anios resente, ma ia es ance divideda par anios de protestas par persones ci senti marjinida. Multe persones ia acusa la governa presedente de violes de diretos umana, incluinte torturas e matas estralegal de oposores political.

Abiy es la xef itiopian prima de la etnico oromo, la grupo a la cor de cuasi tre anios de protestas antigovernal en cual sentos de persones ia mori.

La du xefes ia dise ce sua paises va boni la relatas political, economial e diplomata. On va reinstitui lias de transporta e telefon. E on previde ce la volas prima entre la paises en du desenios va aveni en la semana veninte.

Tra la dudes anios pasada, on no ia pote viaja direta de un nasion a la otra. On ia ave no volas, la frontera ia es cluida, e linias de telefon no ia funsiona. La cambia ofre la posible de reuni final per familias divideda par la gera.