2015-06-09

Un proposa per stabili Libia

La Nasiones Unida ia presenta un proposa ru per un governa unida libi a la partitos bataliante, en un atenta de stabili la pais.

La projeta ia es desvelida entre discutes en Magrib ier, e lo sujesta un manera de ateni un sesafusili e la desarma de grupos enarmada.

Pos la suverti de Muammar Gaddafi en 2011, Libia ia desende a caos, con grupos jihadiste combatente per controla esta nasion rica de petrolio. Gerores de Stato Islamiste ia ocupa resente la sites Darnah e Surt.

Bernardino Léon, la diplomata spesial de la NU per Libia, ia recomenda forte ce la libis suporta la proposa.

A la discutores en Skhirat, el ia dise: "Oji, la popla de Libia regarda esta asembla, vos, esperante, ce vos va salva vos pais e vos popla de un gera longida. Me es plen de espera ce esta proposa ru representa un modo justa e asetable de progresa."

La documento proposa un governa nasional unida per un anio, e dise ce la parlamento elejeda en 2014 es la sola organiza capas de fa leges.

Presente, la parlamento internasional reconoseda es situada en Tubruq, un porto este. Se oposante, la Congresa Nasional Jeneral, dominada par estremistes islamiste, es a cuasi 1000 cilometres a ueste en la capital, Tarabulus/Tripoli.

On previde ce representores de ambos grupos, ci ia fa no comenta publica sur la proposa asta aora, va reasembla per plu negosias en la semana veninte.