2015-10-11

Turcia lamenta pos esplodes matante

Turcia comensa tre dias de lamenta pos cuando du esplodes ier a un asembla per pas en la capital Ankara ia mata a la min 95 persones. Esta ia es la tal ataca la plu matante en la pais.

Lo ia lasa ance 245 persones ferida, con 48 de los en state sever.

Pitures televisada ia mostra senas de panica e persones covreda en sangue sur la tera, entre banderas protestante.

La governa ia nomi la esplodes "un ata teroriste" e ia rejeta coler alegas ce lo mesma es culpable.

La esplodes ia aveni prosima a la stasion sentral de ferovia en cuando on ia asembla per un prosegue organizada par grupos sinistriste. La asembla ia esije un fini de la violentia entre la rebelores separadiste curdi e la governa turces.

On ia intende comensa lo a mediadia. La du esplodes ia aveni no longa pos 10:00, en cuando folas ia comensa formi per prosegue. Un video de amator mostra un grupo de persones joven teninte manos e cantante cuando la esplode prima aveni.

Atestors ia descrive un coleria en la fola contra la polisia a pos. Un partisipor de la asembla ia dise ce la polisia ia usa gas lacrimojen "direta cuando la bomba ia esplode" e "no ia permete la pasa de ambulansias".

La ministro xef Ahmet Davutoglu ia dise ce on ave indicas ce du bombas umana ia esecuta la ataca. Lo ia aveni a tre semanas ante un refa de la vota parlamental nonconcluinte de junio.

La presidente Erdoğan ia descrive la ataca como "despetable". El ia cansela un visita intendeda a Turcmenistan.

La partitio HDP cual suporta la curdis ia es entre la asembladas. Se xef, Selahattin Demirtaş, ia culpa la stato per la ataca e ia cansela tota asemblas ante la vota.

Demirtaş ia condena la governa como "omisidores" e ia dise ce lo ave sangue sur se manos.

A ante, la partito ia culpa la governa per conspira en tal atacas contra ativistes curdi, ma la governa nega esta.

Cemalettin Haşimi, la dirijor de jornalisme e informa a la ofisia de la ministro xef, ia comenta ce tal alegas es "desonorosa, nonasetable". El ia insiste ce la autoriosas vole forte trova la atacores.