2015-11-24

La Vatican prosede sur publici de secretas

Sinco persones va es prosededa en la Vatican, acusada de esposa e publici documentos secreta cual revela malmanejas en la Seja Santa.

Du jornalistes ci ia sita la documentos en du libros va fronti la judores, como ance du membros de un comision papal e un aidor.

Si on deside ce los es culpable, lo es posible ce los va es prisonida per asta oto anios. Grupos jornaliste ia condena la prosede.

La jornalistes, Emiliano Fittipaldi e Gianluigi Nuzzi, ia presenta alegas de la malusa de reservas carital en se libros Mercatores en la temple e Avaria. Se alegas ia inclui la renovi lusosa de apartes per cardinales e otras.

La tre ci on acusa de esposa la documentos es un prete espaniol, un esperta italian de relatas publica, e la secretor de la prete. La du primas ia partisipa en un comision conselante la Pape sur reforma economial. Pape Fransisco ia crea la comision per proposa maneras de boni la flue de mone a persones povre.

Grupos jornaliste ia recomenda forte ce la Vatican abandona la acusas.

Un portavose per la Comite per Proteje Jornalistes ia comenta: "Jornalistes debe es permeteda de fa se rol como gardor e investiga mal atas alegada, sin teme la resultas."

La jornalistes envolveda ia descrive la prosede como "Kafka-in", disente ce no los no se avocatos ia vide detalias de la acusas.

Fittipaldi ia dise: "Esta es un prosede contra la libria de jornalisme. En no otra parte de la mundo, a la min en la parte de la mundo cual regarda se como democrata, on ave un crimin de publici novas."

La rapidia con cual la Vatican ia move per acusa la sinco ave un contrasta forte con la lentia con cual lo ia prosede multe pretes acusada de maltrata sesal de enfantes.

Si lo dona punis longa a esta jornalistes, la Vatican va ave no compleso per prisoni los e va debe demanda ce Italia (do on proteje la libria de jornalisme) estradi los e prisoni los seguente un acusa cual no es ala un crimin.