2015-11-03

Un siclon prosimi a Iaman

Un siclon tropical rara prosimi a Iaman, traente ventas forte, pluve deluvial, e ondas potiosa.

Fotos e videos enlinia mostra acua versante longo la stradas de Mukalla, un site a la costa sude. La site es controlada par al-Qaida, e on reporta ce lo no es bon preparada per un tal desastre.

Plu temprana, la silcon Chapala ia colpa Socotra, un isola iamani distante, matante a la min un person. Multe abitores ala ia refuja se en scolas e cavas.

On crede ce Chapala es la tempesta la plu potiosa cual Iaman ia esperia en alga desenios.

La Organiza Meteorolojial Mundal de la Nasiones Unida ia descrive la siclon como "estrema sever", e ia dise ce la state de la mar sirca la sentro de la tempesta es "spetaculin".

A lundi, a 12:00 de ora global, la Sentro Juntada de Averti sur Siclones (un parte de la marina de la SUA) ia reporta ce Chapala jenera soflones de asta 240 cilometres per ora, corespondente a un siclon de categoria 4.

On predise ce la tempesta va ateni la tera a ueste de Mukalla entre 00:00 e 12:00 de ora global oji, e on previde soflones de asta 140 cilometres per ora.

La Sentro Juntada ia dise ce Chapala va comensa debili cuando aira seca emerjinte de Arabia erode la sistem de tempesta, e ce lo va diminui rapida pos ariva a la tera, xef par causa de interata con la tereno ru e seca de Iaman.

An tal, la siclon pote deluvia partes de la pais con asta 500 milimetres de pluve en du dias – la desuple de la promedia nasional.

Socotra es situada a 368 cilometres a sude de la costa iamani, en la Mar de Arabia, a este de Somalia.

Sirca 50 mil persones abita sur lo, parlante se lingua propre, e sentos de spesies esotica de planta esiste ala cual on trova en no otra loca sur tera, incluinte arbores de sangue de dragon.

La maior de la vila Hadibu sur la isola ia dise ce Chapala ia dana plu ca 80 casas, e ia lasa sentos de persones nesesante trata en ospital. On ia sorti plu ca mil familias, relocalinte los en scolas e campas a interna de la isola ante la colpa de la tempesta.

Entretempo, abitores de Mukalla – cual es controlada par un comite tribal e par jihadistes de al-Qaida de pos april – ia espresa ansia sur preparas local per la ariva de la tempesta.

Un abitor ia comenta: "La nivel de acua maral ia alti par nove metres e ia destrui la fronte de mar. Multe persones ia parti de se casas e xerca refuja en scolas. No la comite tribal no al-Qaida emprende laboras de aida, e la situa es vera mal."