2016-04-05

La vispresidente cenian a la Corte Criminal Internasional

William Ruto, la vispresidente de Cenia, va trova esce judores a la Corte Criminal Internasional (CCI) intende rejeta un caso contra el sur crimines contraumana.

Ruto nega acusas de omiside, deporta, e persegue en la violentia cual ia segue la elejes de 2007 e cual ia mata sirca 1200 persones.

Se avocatos vole ce on abandona la caso par causa de un manca de atesta. Ruto es un de la politicistes la plu importante ci la CCI ia prosede.

La caso contra el es ja impedida par problemes diversa.

En febrero, judores a la CCI ia proibi la usa de atestas retirada, con resulta ce avocatos no ia pote usa declaras rejistrada a ante par atestores.

Alga atestores major en la caso ia cambia se declaras. Avocatos ia dise ce esta ia es causada par menasas e sobornas.

La avocatos de Ruto dise ce on debe remete el car tan multe atestores major de la lado prosedente ia sutrae o cambia se declaras orijinal.

Fatou Bensouda, un de la avocatos prosedente a la CCI, ia aseta ce la perde de atestores ia debili la caso contra la vispresidente, ma el ia razona ce on ave ancora atestas sufisinte per fa la prosede.

Un posible es ce la judores va desculpa Ruto de tota acusas. Un otra es ce los va solisita ce la prosedores ajusta la acusas. O los va rejeta la razonas de la defendores e permete ce la prosede continua.

En 2014, la prosedor ia abandona acusas simil contra la presidente cenian Uhuru Kenyatta, alegante ce on ia menasa atestores afin los cambia se declaras.

Aora, la futur de la caso pare depende de esce la avocatos prosedente ia demostra ce los ave atestas sufisinte per ecuilibra un proposa de "no caso esiste" par la avocatos de Ruto.

La usa de atestas presedente es definida par Regula 68 de la Trata de Roma, cual ia institui la Corte Criminal Internasional.

Ma la ecipo defendente de Ruto ia protesta ce esta es nonjusta, car on ia introdui cambias a la regula pos la comensa de la caso contra el e se coacusada, Joshua Sang, un jornaliste.

La judor presidente Piotr Hofmanski ia deside ce atestas rejistrada a ante es presentada sin permete ce la acusadas contrainteroga la atestores.

Sang, ci on acusa de usa se program de radio per organiza atacas pos la elejes political, ia dise ce acel deside es "un paso a nos libria".

Ruto e Kenyatta ia es a lados oposante de la elejes de 2007, ma ia formi un alia cual ia gania los de 2013.