2016-10-06

Aiti es sever colpada par un siclon

En Aiti, salvores labora forte per asede partes de la pais colpada par la siclon la plu potiosa en la Caribe de cuasi un desenio.

La destrui causada par siclon Matthew ia forsa la pospone de la eleje presidental en Aiti a esta fini de semana. Miles de persones es deslocada e des, cisa plu, ia mori.

La statos Florida e Carolina Sude en la SUA prepara per la tempesta, cual prosimi aora a la Bahamas. Ala, tota trafica de aira e mar ia sesa, e on ia recomenda ce persones vade a tera plu alta.

Presente, la siclon es un tempesta de categoria 3, ma on previde ce lo va forti a categoria 4 cuando lo ariva a la costa de la SUA.

A martedi, ventas de asta 230 cilometres per ora ia bate un area distante de Aiti – un de la paises la plu povre de mundo, do multe abitores abita en casas frajil en areas inondable.

On ancora no pote judi la estende vera de la dana, spesial en la area Grande-Anse a la punto sude de la isola, cual ia es direta en la curso de la siclon.

Un ponte esensal ia es destruida, vias es blocida, e telefones no funsiona. A la min des mil persones es en refujerias, e ospitales supraflue.

Entre la construidas danada es scolas e eglesas cual on ia intende usa como voterias per la eleje. On ancora no ia anunsia un data nova per la vota ja multe posponeda.

On crede ce la siclon ia mata a la min 16 persones asta aora, incluinte cuatro par mures colasante e liscas de fango en la Republica Dominican.

En Cuba, desuples de casas ia es destruida en Baracoa, un site este.