2016-10-18

Des mil ranas peruan mor

En Peru, la departe de ambiente investiga la moris de sirca 10 mil ranas de ci on ia trova se corpos en un rio en la sude de la pais.

Un grupo campaniante dise ce on debe culpa la contamina en la Rio Coata, e ce la govena ia iniora solisitas per la construi de un compleso de trata acua cloacal en la rejion.

La ranas acual de Titicaca es un spesie perilida cual on trova sola en acel lago enorme de acua dulse, compartida par Peru e Bolivia, e se afluentes.

La Comite Contra Contamina de la Rio Coata ia dise ce la autoriosas peruan ia fali dirije se a un problem grave de contamina.

Ativistes ia prende sirca sento ranas mor a la plaza sentral en Puno, la capital rejional.

Maruja Inquilla, xef de la protestores, ia comenta: "Me ia debe trae la ranas mor a los. La autoriosas no comprende como nos vive. Los no comprende ce la contamina es tan grave. La situa coleri nos."

La Emprende Nasional de Forestas e Viventes Savaje de Peru ia dise ce lo investiga la aveni. En un declara, lo ia dise: "Sur funda de atestas de abitores local e samples prendeda en la dias pos la aveni, on crede ce plu ca 10 000 ranas ia es afetada tra sirca 50 cilometres."

Telmatobius culeus ave plias enorme de pel cual grandi se area surfasal e aida la amfibio a asorbe plu osijen de la aira ambiente.

La ranas es estrema perilida car umanas ia colie tro multe de los per come, se abitada deveni perdeda, e spesies invadente ocupa la partes restante.