2018-03-04

Vultures evita Portugal par manca de caronia

Un rexerca nova mostra ce vultures tende aora evita Portugal e favore Espania. Pos marca 71 avias de caronia tra tre anios, rexercores ia nota ce sola 13 de los ia vade a Portugal en acel periodo.

La causa es relatada a ensefalopatia sponjiforma boval, comun nomida la maladia de boves demente. En Portugal, leges sever aida preveni la estende de esta maladia par obliga cultivores a sutrae la corpos de bestias mor de sua campos sin pausa e presenta los per arde o entera. Per esta razona, forajores no pote usa los per nuri se.

En 2011, Espania ia esplota un cambia de regulas de la Uni European per permete ce consilios rejional deside esce on pote lasa corpos mor su la sielo – spesial car la pais es la abitada de 90% de la avias de caronia en Europa.

Pos alora, siensistes rexercante ia nota un declina forte de la vultures brun e negra cual traversa la frontera a Portugal. Sua studia trova ce esta es probable relatada a la dispone de corpos mor, e no a la clima o jeografia.

La rexercores dise ce spesies perilida paia la custa de la "paradox de regulas diversa" en la Penisola Iberian. Los sujesta ce un armoni de la regulas es esensal per la recovre de la popla nativa de vultures portuges, cual es aora cuasi estinguida.

La Sosia Portuges per la Studia de Avias campania per areas separada e selida do cultiverias pote depone corpos de bestias, prosima a la colonias la plu grande restante de vultures en la pais. Avias ia perde sua abitadas ance par la focones savaje de la estate pasada.