2018-11-26

La UE aproba la acorda per la sorti de la RU

Xefes de la Uni European ia aproba ier un acorda sur la retira de la Rena Unida (RU) e relatas futur, insistente ce lo es “la sola acorda posible, e la plu bon”.

Pos dudes menses de negosias, la 27 xefes ia aproba la acorda pos min ca un ora de discute. La acorda nesesa ancora es aprobada par la parlamento de la RU, ma la UE ia dise ce lo ofre un modo de “retira ordinada”.

Parlante en Bruxelles, Theresa May, ministro xef de la RU, ia urje tota persones a uni sur la acorda, declarante ce la popla brites “no desira spende plu tempo en disputa sur Brexit”.

La Rena Unida va retira se de la Uni European a 29 marto 2019. La UE ia validi ofisial la reegulas per esta en un consenta corta, fininte negosias cual ia comensa en marto 2017.

Jean-Claude Juncker, presidente de la Comision European, ia dise ce si cualce person en Britan opina ce la bloco va ofre regulas plu bon si parlamentores rejeta la acorda, acel person va es “deludeda”.

Ma la presidente de la Consilio European, Donald Tusk, ci ia anunsia la acorda en Twitter, ia indica ce el no va divina sur lo cual ta aveni en un tal situa, disente: “Me no es un clarvidente.”

On previde ce la parlamento RU va vota sur la acorda a 12 desembre, ma lo no es serta ce esta va aproba lo.

A un confere jornaliste en Bruxelles, May ia dise ce la acorda va fini la direto de viaja "en modo completa e per sempre", va proteje la unia constitual de la pais, e va garantia ce un reveni a "leges preparada en nosa pais par politicistes democrata elejeda, interpreteda e enforsada par cortes brites".

El ia ajunta ce la acorda no va sutrae Jibraltar de la "familia RU", en refere a un disputa resente con Espania sur acel teritorio.

On ia aproba vera du cosas. La un es la acorda de retira, un documento legal de 599 pajes cual presenta la regulas de la retira de la RU. Lo clari la paia nesesada, la diretos de sitadanes e un garantia de manteni la frontera entre Er e Er Norde.

La otra es un declara political cual defini la relata posible entre la Rena Unida e la Uni European a pos, resomante como comersia e securia va funsiona.

On ia ave no vota formal ier, e la UE ia prosede simple par acorda jeneral. Juncker ia dise ce lo es "un dia triste" e ce nun debe "leva vitros de xampania" a la idea de la retira.