2018-11-27

Un misionor matada par un tribu noncontatada

Ofisiores barati ia pospone sua laboras per retrae la corpo de un misionor esuan ci ia es matada par un tribu perilida en la Isolas Andaman en la semana pasada.

John Allen Chau, de 27 anios, ia es matada par flexas cuando el ia atera sur la Isola Sentinel Norde a 17 novembre. El ia desira converti la tribu a cristianisme. Sua corpo es ancora sur la isola, e atentas per retrae lo ia fali.

La tribu sentineles es un popla noncontatada ci reata violente a stranjeres. Los es protejeda par lege.

Un ofisior anonim ia clari la deside de para la xerca per la corpo, disente ce la taxe “es tro riscosa” e car “protestas” ia es fada par grupos diversa.

Ier, Survive Internasional, un organiza promovente diretos, ia recomenda para la xerca car lo es “noncredable perilosa” per e la sentineleses e la ofisiores. Sua dirijor ia comenta: “Tal laboras en casos simil en la pasada ia fini con ce la sentineleses atenta defende violente sua isola.”

Ance antropolojistes e rexercores barati ia espresa sua ansia ce ecipos visitante la isola ta aumenta cisa la problem.

En la dias la plu resente, polisiores ia usa un barco e un elicotor per veni prosima a la isola, pos la rejistra de un caso de omiside cual los debe investiga. Ma car la tribu es protejeda, la polisia no sabe un bon modo de continua.

En 2006, la sentineleses ia mata du pexores barati ci ia atenta atera furtiva sur la isola. Pos alga atentas, la governa ia pote retrae sola un de la corpos. La otra resta ala enterada.

La atenta la plu resente per retrae la corpo de Chau ia aveni a la fini de semana, cuando un barco polisial ia viaja asta sirca 400 metres de la costa. Usante binoculos, polisiores ia vide omes de la tribu sur la plaia, armada con arcos e flexas. La barco ia parti.

Ses pexores ci ia transporta Chau a la isola ia es arestada.

On proibi an la prosimi par stranjeres a la isola, per proteje la popla abitante e sua modo de vive. Car la popla es completa isolida, contatas con la mundo esterna ta perili los, car lo es probable ce los ave no imunia contra maladias comun como la gripe e la morbilio.