2015-12-31

La anio fini con un clima nonusual

NASA, la ajenteria SUA de spasio, ia averti ce la efetos de la fenomeno climal El Niño presente ta pote es tan grave como los de 1998, la plu fortes de istoria rejistrada.

El Niño de acel anio ia disturba multe la sistemes climal de la mundo, e on ia culpa lo per alga avenis de clima estrema.

On ia lia ja la fenomeno presente a alga inondas e un state noncomun temperada en la emisfera norde.

El Niño es la fenomeno en cual acuas calda de la Pasifica sentral estende a este en dirije a America Norde e Sude.

Lo aveni natural a un ves en cada du asta sete anios. Lo culmina normal en la parte tarda de la anio calendarial, an si se efetos pote persiste tra la primavera seguente o dura an tra 12 menses.

NASA dise ce El Niño de esta anio "mostra no sinias de diminui", seguente la imaje satelital la plu resente de la Mar Pasifica.

Lo ave "un similia saisinte" a la fenomeno de desembre 1997, "la suscrive de un Niño grande e potiosa".

On ia relata lo a la inondas la plu grave de 50 anios en Paraguai, Arjentina, Uruguai, e Brasil, cual ia forsa plu ca 150 mil persones a abandona se casas. Plu ca 100 miles de estas es en la capital de Paraguai.

En la SUA, 13 persones ia mori en la stato Missouri como resulta de rios inondada pos cuando la area ia es colpada par siclones e tempestas.

On ia esclui barcos de oto cilometres de la Rio Mississippi, prosima a la site St Louis, como resulta de la "state perilosa" cual ia es ala causada.

El Niño ia es ance sitada como un fator contribuinte a la inondas cual ia colpa partes norde de la Rena Unida, sortinte miles de persones de se casas e lasante miles de otras sin eletrica.

Un boia climal prosima a la Polo Norde ia mesura un temperatur positiva, cuasi sin presedente en esta parte de la anio, cuando la temperatur normal es sirca -25°C.

On ia nota temperatures plu alta ca la promedia saisonal en multe partes de Europa e la SUA. En Frans, la temperatur promedia a 25 desembre ia es la plu alta de istoria rejistrada, estra lo de 1997, cual ia es pico plu calda.

La clima temperada ia obliga cultivores a recolie temprana tal granes como letugas, fresas, e asparago, e on reporta ce cuantias grande de la produidas es perida.

En un vacanseria de sci franses, on ia deveni tan desperante sur la manca de neva ce on ia transporta 100 tones de neva a la loca par elicotor.

En Italia, espertas dise ce la clima noncomun calma e seca ia mali la contamina airal supra la sites Milano e Roma.

Contrastada, en la norde de Mexico on culpa El Niño per temperatures jelante. On ia esperia neva en partes de la Deserto de Sonora a la ves prima de 33 anios. En la stato Sonora on ia culpa la fria per tre moris.