2015-12-05

On investiga un mata coletiva en California

En la SUA, avocatos representante la familia de du atacores ci ia mata 14 persones e ia feri 21 otras en California a mercurdi ia dise ce la relatadas es "en xoca completa" sur la fusilis.

Los ia clari ce la familia ia ave no idea ce Syed Rizwan Farook e se sposa, Tashfeen Malik, es capas de un tal ataca.

La avocatos ia averti contra concluis rapida pos un comenta plu temprana par la FBI ce on investiga la ataca como "un ata de terorisme".

Malik, de 27 anios, e se sposo Farook, de 28 anios, ia mori fusilida par la polisia pos la matas en San Bernardino, un site de California sude, a este de Los Angeles.

La avocatos ia dise ce no indica esiste ce la duple ia ave opinas estremiste o ia es membros de un grupo combatosa.

La sore de Farook, Saira Khan, ia comenta: "Me pote nunca imajina ce me frate o me sore par sposi ta fa un tal cosa, spesial car los ia es felis sposida. Los ia ave un fia bela de de ses menses."

On reporta ce Farook ia es un individua isolida con poca amis, e la familia de Malik ia descrive el como un fem "curante, de vose cuieta".

Seguente la avocatos, Malik ia es multe tradisional. El no ia gida un auto, no ia interata con membros mas de familia, e ia porta un burca.

La familia ia sabe ce Farook posese du fusiles de mano, e ia dise ce colaborores ia burla resente se barba.

En responde a la ataca, The New York Times ia publici un article de opina par se editor sur la debate de fusiles, a la paje fronte de se numero de oji. Esta es la ves prima, pos 1920, a cual un article de opina ia apare a la paje prima de acel jornal.

La article ia dise: "Lo es un scandal moral e un desonora nasional ce siviles pote legal compra armas desiniada per mata persones con rapidia e nonperosia savaje. La xefes elejeda de America ofre preas per vitimes de fusil, e alora, calosa e sin teme de efeto, rejeta la restrinjes la plu fundal sur armas de mata coletiva."

James Comey, la dirijor de la FBI (Departe Federal de Investiga) ia dise ier ce la investiga fa se pasos temprana e ce on ave ancora "multe indicas cual no es lojical".

El ia ajunta ce on ave indicas ce la duple ia deveni estremida e ce los ia es "posible inspirada" par grupos stranjer teroriste. An tal, el ia dise ce no atesta sujesta ce los ia es un parte de un rede.

Plu temprana, un portavose per la FBI ia dise ce on esplora ance reportas ce Malik ia promete se fida a la organiza Daex. On reporta ce, su un otra nom, el ia posta un mesaje a Facebook per suporta Abu Bakr al-Baghdadi, la xef de Daex. On ia sutrae la posta.

Pos la ataca a mercurdi a un departe de servis sosial, on ia trova aparatos de bomba, armas, e miles de cartuxes en la casa de la du atacores.