2014-05-04

Nijeria clui scolas per securi un confere

La governa de Nijeria va clui scolas e ofisias de governa tra la capital Abuja per la aveni de un confere major en la semana veninte.

On promete un securia forte per proteje plu ca 1000 delegadas a la consenta de tre dias, pos du bombis matante en la capital.

Un esplode en la tarda de jovedi ia mata 19 persones, e un bombi prosima ia lasa 75 mores a du semanas a ante. On culpa Boko Haram, un grupo combatosa islamiste, per la violentia. La nom de la grupo sinifia "instruis ueste es proibida" en hausa.

On crede ce la mesma grupo ia organiza la saisi de plu ca 200 xicas adolesente de se scola en la state Borno en la norde-este de la pais, a plu ca du semanas ante aora.

Boko Haram ia fa un serie de atacas en Nijeria norde en la anios resente, matante sirca 1500 persones en mera esta anio.

La governa de presidente Goodluck Jonathan dise ce 5000 polisiores e soldatos va garda la Foro Economial Mundal sur Africa, cual va comensa a martedi. La ministro xef de Xina, Li Keqiang, va partisipa a la confere, como ance la presidentes de Ruanda, Senegal, e Cenia.

La razona ofisial per la clui es serti un flue lisca de trafica, ma lo es multe probable ce on vole ance aumenta la nivel de securia. Con min veculos sur la stradas, xercas pote es plu atendosa, e la cuantia de blancos posible per bombis nova va es reduida.