2014-05-12

Xina va construi un ferovia nova en Africa este

En Nairobi, la capital de Cenia, on ia suscrive acordas formal per un projeta de construi un linia nova de ferovia en Africa este con aida xines.

Lo va vade de Mombasa a Nairobi, e va estende ultima tra Uganda a Ruanda e Sudan Sude. En Cenia, lo va recambia un linia streta cual on ia construi a plu ca 100 anios ante aora, su la rena colonial brites.

Xina va finansia 90% de la costa de la paso prima, estimada a 3800 milion dolares, e la labora va es realida par un compania xines.

On previde ce la construi va comensa en otobre de esta anio, e ce la ferovia de 610 cilometres entre Nairobi e la mar va es finida en la temprana de 2018.

Uhuru Kenyatta, la presidente de Cenia, ia dise: "La costa de move nos persones e nos benes a traversa de nos bordas va diminui multe." En pasada, el ia clari ce la lia nova va redui la costa de envia un ton de carga tra un cilometre de 0,2 de un dolar SUA a 0,08.

Li Keqiang, la ministro xef de Xina ia comenta: "Esta projeta mostra ce on ave colaboras egal e beneficas mutua entre Xina e la paises de Africa Este, e la ferovia es un parte multe importante de la developa de infrastrutur transportal."

Seguente la detalias de la acorda, la Banco de Esportas-Importas en Xina va furni 90% de la costa de la fase prima de la ferovia, e Cenia va furni la resta.

La construi de la linia orijinal ia comensa en Mombasa en 1895, e la ferovia ia ateni Nairobi en 1899 e Lago Victoria en desembre 1901.

La labora ia es difisil e perilosa. A la min 2000 laborores ia mori, de cual multe ia es baratis venida a Africa per fa la construi. Problemes ia es causada no sola par asidentes, ma ance par maladias como malaria e disenteria – e par animales savaje.