2016-02-20

Britan oteni un state spesial per se en Europa

David Cameron, la ministro xef de la Rena Unida de Britan Grande e Er Norde, dise ce un acorda fada con otra xefes de la Uni European va dona "un state spesial" a la pais, e ce el va campania "con se cor e spirito" per resta en la uni.

La acorda ia es atenida en la tarda de ier pos du dias de negosias en Bruxelles.

La Rena Unida reseta la potia de limita paias a alga migrores UE, per sete anios. La acorda inclui ance un cambia de constitui, tal ce Britan no resta liada a "un uni sempre plu prosima" con otra statos membros de la UE.

Ma campaniores per sorti de la uni ia descrive la acorda como "vacua", disente ce lo ofre sola "cambias multe minor".

La acorda de renegosia la parteni de la Rena Unida a la UE ia es anunsiada par Donald Tusk, la politiciste polsce ci es la presidente de la Consilio European.

Lo abri la via per un referendo en la RU sur la parteni a Europa. On ia promete ja ce un tal referendo va aveni ante la fini de 2017, ma on previde ce lo va aveni en junio de esta anio.

Puntos de la acorda inclui:

• Un "freno urjente" contra paias aidante a migrores laborante, en situas de cuantias "estracomun" de migra – cual la Comision European reconose como aveninte en Britan aora. On debe relasa la freno pos sete anios, sin eseta.

• Reduis en paias aidante per la enfantes de migrores european ci abita estra se pais. Estas va es aplicada a arivores nova sin pausa, e va comensa en 2020 per la 34 mil persones ci reclama ja tal paias.

• La cambia de tratas de la UE per dise abrida ce referes a la esije per xerca un uni sempre plu prosima "no pertine a la Rena Unida", con la efeto ce Britan "pote nunca es obligada a un integra political".

• La direto ce la Rena Unida pote reali "un restrinje urjente" per proteje la Site de London, per preveni ce companias brites deveni obligada a reloca se en Europa e per serti ce los no fronti "prejudi" par causa de se situa estra la Eurozona.

Angela Merkel, la canselor deutx, ia predise ce la reformis "va provoca suporta en la Rena Unida ce la pais ta resta en la UE".

Tusk ia comenta: "Nos no ia dorsi la table de negosia. Nos ia aseta sacrifia un parte de nos interesas per la bonia comun, per mostra nos unia. Me crede profonda ce Britan nesesa Europa e ce Europa nesesa Britan. Ma la deside final es en la manos de la popla brites."

Pos cuando Cameron ia reporta a se ministros en un consenta spesial de consilio a esta matina, los va pote campania libre o per o contra la parteni european en la referendo.

El ia dise ce el ia reali la reformis cual el ia desira, declarante ce los va pone la pais "en la seja de gidor" de un de la mercatos la plu grande de mundo e ce los va crea un Uni European "plu flexable".

"Nos ia proteje permanente la paund e nos direto de reteni lo," el ia ajunta, disente ce a la ves prima la UE "ia reconose ofisial ce lo ave plu ca un unia de mone".

Cameron ia dise ce el ia proteje la Rena Unida contra plu integra political en la UE: "Ta ce me espresa esta tan simple como me pote: Britan va es nunca un parte de un superstato european."

Contorninte se caso per resta en la Europa nova, el ia dise ce "mostra nos dorso a la UE es tota no solve". El ia ajunta: "Nos debe es suspetosa sur los ci declara ce la sorti de Europa es automata un via rapida a un pais de lete e miel. La popla brites debe aora deside esce los va resta en esta Uni European reformida o parti. Esta va es un momento, unica en nos jenera, per formi la destina de nos pais."

La acorda, realida entre tota 28 statos membros de la uni, ia es fada pos cuando alga xefes ia oposa la reformis projetada par Cameron.

On ia intende orijinal conclui la negosias a un consenta de "come engles de matina" a venerdi, ma esta ia deveni un "come engles de matina tarde", alora un "come engles media", e final un "come engles de sera", a cual tempo on ia anunsia la acorda.

Nicola Sturgeon, la ministro xef de Scotland, ia dise ce lo es aora "plu importante ca sempre" ce los ci suporta la parteni continuante de Scotland a la Uni European espresa se opina "tan forte como posible".

Euroseticas ia burla la reformis, disente ce los no va permete ce Britan bloci leges european nondesirada o redui la migra. Matthew Elliott, la dirijor xef de la campania Vota per Sorti, ia dise ce Cameron "va declara aora un vinse, ma lo es un vinse intera vacua".