2016-02-21

Protestas causa un crise de acua en Delhi

La capital barati Delhi fronti un crise grave de acua par causa de protestas violente sur diretos de casta en Haryana, un stato visina.

Ofisiores de la governa ia dise ce la site ave furnis de acua sola asta la matina de oji, e ia anunsia ce tota scolas va es cluida doman.

Protestores de la comunia jat ia dana aparatos en la canal Munak, un fonte major de acua per la site. A la min nove persones ia es matada en cuando la violentia ia continua ier.

La protestores cexa contra la sistem de cuotas per castas en Barat. Los dise ce esta es un nonvantaje per los en postos governal e en instituidas instrual de la stato.

A presente, la jates es listada como de casta superior, ma la protestores desira cuotas de posto simil a los donada a castas inferior.

A saturdi, protestores ia furia an con proibi de sorti e la usa de la armada, sur ci on reporta ce los ia comensa fusili en dirije a los en la distritos Rohtak e Jhajjar.

La violentia ia obliga ce on clui alga stradas major e autovias nasional, e lo ia paralise la sistem de ferovias en Barat norde.

La governa local en Delhi ia vade a la corte suprema per xerca se interveni en la crise de acua. Ance Rajnath Singh, la ministro barati de internas, ia promete ce la governa va adota "medios urjente".

Manohar Lal Khattar, la ministro xef de Haryana, ia dise ja ce la governa va acorda con la esijes de la protestores "en la limitas de la constitui".

Partitos oposante ia recomenda ce la governa sentral desemplea la governa de Khattar e ce on forsa un rena presidental a la stato.

A venerdi, protestores en Rohtak ia lansa petras a securiores, ia bloci la trafica, ia ataca veculos, e ia atenta ensende la casa de la ministro de finansia.