2016-02-26

Un rompejelo encaliada en la Antartica

On ia salva 37 persones trapida sur la rompejelo major de Australia, cual ia encalia en Antartica.

La Aurora Australis ia deveni libre de se ca cordones liante pos un venton de neva a mercurdi.

La Divide Antartica Australian (DAA) dise ce un barcasa ia naveti la membros de la mision a la base de rexerca Mawson, cuando la clima ia boni.

31 ecipores resta sur la barcon per reflota lo.

La DAA ia esplica ce lo esta prosede de reflota, cuando la ecipo va atenta move la barcon de sur la rocas, va ocupa alga oras, e ce on va prende la barcon a un area calma prosima per esamina lo a pos.

La barcon ia gania un fesur peti en se corpo cuando lo ia encalia. La DAA ia comenta ce esta crea no risca a la stablia de la barcon o a la ambiente, ajuntante ce no carburante ia es malversada.

La Aurora Australis ia parti de Hobart en Tasmania a 11 janero e ia fa rexercas de siensa maral sirca la Plano de Kerguelen, un continente sumerjida cual estende tra 2200 cilometres. Lo ia ariva a Mawson a saturdi.

Lo ia sorti de se cordones liante a 09:15 (04:15 de ora global) a mercurdi, en ventas de plul ca 130 cilometres per ora, e ia encalia a West Arm en la porto de Fero de Cavalo (Horseshoe Harbour).

On ia intende ance ce lo colie un plu grupo de rexercores de la base Davis. La DAA ia dise oji ce on va avioni esta grupo a la base Casey, e de ala a casa en la dias veninte.

La Aurora Australis ave 95 metres de longia e lo pesa 3911 tones. Lo ia es enviada a mar en 1989 e es capas de rompe jelo con profondia de asta 1,2 metres.

On ia desinia lo per maneja bon mares turbosa. Lo conteni laborerias usada per rexercas biolojial, oseanografial, e meteorolojial, e lo ave ance un jinasio, biblioteca, e areas recreal.