2016-02-07

Corea Norde lansa un roceto

Corea Norde ia lansa un roceto de distantia longa, sur cual oposores dise ce lo es un proba de tecnolojia proibida de misil.

Un anunsior a televisa nasional ia declara ce la pais ia susede pone un satelite en orbita.

La lansa ia es condenada par Japan, Corea Sude, e la SUA, ci ia solisita un consenta crisal de la Consilio de Securia de la Nasiones Unida en la parte plu tarda de oji.

Corea Sude dise ce lo va comensa discute con la SUA la institui de un sistem de defende par misil.

Ryu Je-Seung, un ofisior major de defende, ia comenta ce si on ta ativi la sistem THAAD – regardada como un de la plu avansadas de mundo – lo ta es sola per oposa la menasa de la Norde.

En un declara formal, la Comite Nasional de Developa Airospasial de Corea Norde ia dise ce Kwangmyŏngsŏng-4 ("Stela Briliante 4"), un satelite de oserva la Tera, ia entra a orbita a sirca 10 minutos pos enaira de la sentro spasial Sohae en la provinse Phyongan Norde.

Anunsiante la lansa a televisa nasional, un lejor de novas ia dise ce lo ia es comandada par la xef de pais, Kim Jong-un, e ia ajunta ce Corea Norde projeta per lansa plu satelites en futur.

On ia descrive la lansa como "la vapor fasinante de satelite de djutxe ("autodepende", la ideolojia political ofisial de Corea Norde) lasante un trasa en la sielo clar e azul en primavera de febrero a borda de la Dia de la Stela Briliante" (16 febrero, la aniversario de nase de Kim Jong-il, la padre de Kim Jong-un).

Un portavose per la Ministreria de Defende de Corea Sude ia dise ce un barcon de gera ia deteta la lansa a 09:31 (00:31 de ora global).

La lansa de roceto ia es forte condenada par la comunia internasional.

John Kerry, la ministro de esternas de la SUA, ia nomi lo "un viole evidente" de desides par la NU e ia averti sur "medios notable per culpabli" Corea Norde.

Desides par la Consilio de Securia proibi la stato de esecuta cualce probas de misil nucleal o balistical.

Xina ia dise ce lo "regrete" la atas de Corea Norde, ma ia recomenda ce "la partitos pertinente freni se de fa atas cual ta alti cisa plu la tensas sur la penisola corean".

La Norde insiste ce se program de spasio es de natur intera siensal, ma la SUA, Corea Sude, e an la aliada Xina dise ce la lansas de roceto ave la gol de developa un misil balistical intercontinental cual ta es capas de colpa la SUA.

A 6 janero de esta anio, Corea Norde ia provoca ja critica internasional con un proba cuatro de bomba nucleal.