2016-09-25

La xef de Magiar sujesta un site per migrores en Libia

La ministro xef de Magiar, Viktor Orbán, ia dise ce la Uni European debe crea "un site jigante de refujadas" a la costa de Libia per trata refujadas african ante cuando los ariva en Europa.

Orbán, ci ave un punto de vista forte contra la migra, ia sujesta ce un governa libi nova ta maneja la campa. El ia fa se comentas a un confere de xefes european e balcan en Wien, Osteraic.

Libia ia deveni caososa pos un revolta en 2011, con governas oposante e militias lutante per oteni la potia.

Orbán, ci ia clui la fronteras sude de Magiar con sercas de filo lamosa e canes gardante, ia dise ce la UE debe reprende "controla completa" de se fronteras esterna.

El ia recomenda la cansela de un embargo ueste de armas contra Libia, e ce la ueste ta furni suporta a la Armada Libi Libre, un grupo rebelante.

Angela Merkel, la canselor deutx, ci ia es criticada par la ministro xef magiar sur se politica de "porte abrida" per refujadas e migrores, ia dise ce la solve es ce on ta fa acordas con paises african per reenvia migrores ci no cuali per es refujada.

Merkel ia recomenda ance ce la UE ata plu per para la migra nonlegal, ma segue ance se encargas umaniste a la mesma tempo.

El ia es criticada par alga persones en Deutxland sur se manera de trata la crise. En elejes resente de stato, se partito, la Democratas Cristian, ia perde alga de se vantaje a oposores popliste a antimigra.

Plu ca 300 000 migrores ia traversa la Mar Mediteraneo en esta anio, e on ia rejistra 3500 moris.