2016-09-27

Un acorda major de pas en Colombia

En Colombia, la governa e la rebelores sinistriste de FARC ia suscrive un acorda major per fini formal 52 anios de gera armada.

La xef de la rebelores, Timoleón Jiménez, conoseda como Timochenco, ia demanda per pardona de "tota la vitimes de la gera" e ia es salutada par aclamas e aplaudis.

El ia dise: "Mi desira demanda per pardona per tota la dole cual nos ia causa en esta gera."

Invitadas a la rituo en Cartagena ia porta vestes blanca per simboli la pas.

La ultima de la geras de la Gera Fria ia mata 260 mil persones e ia lasa plu ca 6 milion deslocadas.

Juan Manuel Santos, la presidente, ia declara: "Colombia selebra, la planeta selebra, car on ave un min gera en la mundo. Nos va reali cualce gol, vinse cualce ostaculo, e cambia nos nasion a un pais a cual nos ia fantasia sempre – un pais en pas."

Timchenco ia dise ce la FARC, cual ia comensa en 1964 como la ala armada de la Partito Comuniste, abandona la gera armada per entra a la politica pasosa.

"Nos es renaseda per inisia un eda nova de reconsilia e de construi la pas," el ia dise. "Ta ce tota de nos es preparada per desarma nos cores."

La presidente e Timochenco ia usa un pen fada de un baleta per suscrive la acorda.

La acorda aveni pos cuatro anios de discutes en Havana, Cuba, entre negosiores de governa e rebela. Lo debe es aprobada par la popla colombian en un vota a soldi ante cuando lo pote deveni legal.

Sondas indica ce la plu de colombianes suporta la acorda, an si on ave alga oposores, gidada par Alvaro Uribe, un presidente pasada.

Con la acorda, la FARC va es reinisiada como un partito political.

Santos risca se futur political sur la susede de la acorda. On espera jeneral ce lo va fini la furas de persones e la versa de sangue cual ia manxa Colombia tra sinco desenios, ma lo ia crea ance divides en la economia cuatro de la plu grandes de America Latina.

Alga persones es coler ce lo permete ce rebelores entra a parlamento sin pasa tempo en prison.

Ofisiores major presente a la rituo ia inclui Ban Ki-moon (la secretor jeneral de la Nasiones Unida), John Kerry (la ministro de esternas de la Statos Unida de America), e Raúl Castro (la presidente de Cuba).

Ban ia dise a la asembladas: "Vos pote regarda la futur con otimisme. Vos invita colombianes a vive en pas."

Cuando Kerry ia ariva en la pais, el la loda la laboras de Santos per oteni la acorda, e ia promete 390 milion dolares per reali lo.

El ia clari ce la SUA ancora no va sutrae la FARC de se lista de organizas teroriste, ma lo va reconsidera la state cuando la acorda de pas funsiona.

An tal, a mera oras ante la suscrive, la Uni European ia anunsia ce lo va suspende la FARC de se lista.

"La esta deside va permete ce nos suporta la program pos gera, e va benefica tota colombianes," Federica Mogherini, la xef de politica esterna de la UE, ia comenta en redes sosial.

La rebelores de FARC debe aora dona se armas a la NU ante la pasa de 180 dias. Ma la Armada de Libria Nasional, un grupo min grande de rebelores, es ancora ativa, como ance alga grupos paramilitar destriste.