2016-09-05

Pandas jigante es no plu clasida como perilida

La panda jigante es no plu un spesie perilida, pos desenios de labora par conservores per salva lo.

On ia cambia la state ofisial de esta animal multe amada de "perilida" a "riscada" par causa de un recrese de cuantia en Xina.

La cambia ia es anunsiada como un parte de un refresci de la Lista Roja de la Uni Internasional per Conserva de Natur (UICN). Ma la refresci ia porta ance novas triste. La gorila este, la primate la plu grande de mundo, es aora perilida.

Laboras par Xina, cual reclama la panda jigante como se animal nasional, ia retrae la cuantia de la borda de estingui. La estima la plu resente indica un popla de 1864 de adultes.

On no sabe esata la cuantia de jovenes, ma on estima ce la cuantia intera de pandas jigante es 2060.

Ma la UICN ia averti ce la recrese de cuantia pote es corta. On predise ce la cambia de clima en la 80 anios veninte va elimina plu ca un tri de la bambu do la pandas abita.

La reporta ia dise: "Per proteje esta spesie iconin, lo es esensal ce on continua la medios produosa de proteje de foresta, e ce on dirije se contra menasas emerjinte."

Un crese de xasa nonlegal ia redui la cuantia de gorilas este a no plu ca 5000 tra la mundo. Cuatro de la sete ominidos de la Tera es aora grave perilida – la gorila este, la gorila ueste, la orangutan de Borneo, e la orangutan de Sumatra.

Inger Andersen, la dirijor jeneral de la UICN, ia comenta: "Oji es un dia triste car la Lista Roja mostra ce nos elimina alga de nos relatadas la plu prosima."

La cuantia de gorilas este ia diminui par plu ca 70% en la du desenios la plu resente. La Lista Roja de la UICN inclui 82 954 spesies, no sola animales ma ance plantas. On lista cuasi un tri (23 928) como menasada par estingui.