2018-09-21

Un liscatera segue la siclon en la Pilipinas

Un lisca de tera en la Pilipinas ia mata a la min 21 persones e ia manca desuples de otras. Alga su la detrito ia envia mesajetas demandante per aida.

La lisca ier ia engoli du viletas parteninte a la site Naga en la provinse Cebu. Lo ia aveni corta pos un tempesta forte cual ia mata plu ca 80 persones en la norde de la Pilipinas.

Siclon Mangkhut no ia pasa direta tra Cebu, ma ia provoca pluves plu forte de monson, levante la risca de liscateras tra la pais.

La lisca en Cebu ia sutrae un parte grande de un colina sur cual persones ia construi sua casas tempora.

Un abitor ia descrive la esperia: "Lo ia es como un trematera e on ia ave un sona tonante, puminte, forte. Tota de nos ia sorti corente." El ia ajunta ce sua sposo e enfantes ia survive la desastre. "Multe de nosa visinas ia es criante e xiliante per aida. Alga ia vole aida la colpadas, ma tro multe tera ia covre la casas, incluinte lo de mea frate."

Plu ca 600 familias de Naga ia pasa la note pasada en sentros de evacua.

Un polisior xef ia dise ce on ia susede salva alga persones de en casas enterada. "On ia ave sinias de vive. Alga de los ia susede envia mesajetas." On espera ce otra persones es trapida en cavetas de aira en la detrito.

Plu ca 20 casas ia es afetada, a la borda de Naga. Los ia es prosima a un escaveria pasada de calcario, cual ia destabli cisa la colina supra la viletas. Autoriosas local ia identifia ja la loca como riscosa per lisca.

En la plu temprana de esta semana, la Pilipinas ia sufri ance liscateras cual ia mata a la min 32 persones en Itogon, un vila de mineria en la provinse Benguet. Un grupo de persones ia fuji de la siclon a un refujeria en un colina, ma la colina ia colasa.