2018-09-03

Un museo brasilera es perdeda en flamas

Un focon ia ruina la Museo Nasional de Brasil en Rio de Janeiro, la instituida siensal la plu vea en la pais. On teme ce la plu de sua colie, incluinte fosiles, obras de arte, e documentos de tra la sentenios es destruida.

Pompores labora ancora per estingui la flamas. On no ia reporta feris.

La museo, cual ia funsiona en pasada como la casa de la familia real portuges, ia selebra sua aniversario 200 en esta anio.

La focon ia comensa ier en la sera, pos la clui de la compleso per la dia. On no sabe la causa. Imajes airal, difusada en televisa brasilera, ia mostra la estende de la flamas tra la construida.

Entre la 20 milion ojetos contenida ia es trovadas arceolojial, fosiles, e la meteorite la plu grande descovreda en Brasil. La colie de istoria natural ia inclui osos de dinosauros e la sceleto de un fem nomida Luzia, cual, con eda de 12 mil anios, ia es la sceleto la plu vea conoseda en la Americas.

La construida ia conteni ance documentos istorial pertinente a la sentenios entre la ariva de la portugeses en la desenio de 1500 e la declara de un republica en 1889. Arte e ojetos de Egipte antica e de la eda grecoroman ia es ance esibida en la museo.

La familia real ia move a la construida en 1808, cuando la pais ia fronti un menasa de invade par Napoleon.

La dirijor de la museo ia descrive la focon como "un trajedia cultural".

En pasada, empleadas ia espresa ja sua ansia sur reduis finansial e la state gastada de la construida. Aora, un ia dise ce manejores ia esperia "difisiles enorme" en atenta securi finansia per recursos "sufisinte" per la palasio. Un otra ia esplica ce la construida ia ave solos de lenio, e ia conteni "multe cosas cual arde multe rapida", como documentos de paper.

La instituida ia es fundida en 1818 como la Museo Real, con intende de promove rexerca siensal par pone sua colie a la dispone de spesialistes.