2019-01-05

Trump menasa un crise nasional per finansia un muron

Donald Trump, presidente de la SUA, ia dise ce el pote declara un crise nasional per construi un muron de frontera con Mexico sin aproba par Congresa. Esta ia segue un consenta ier con democratas major, ci ia refusa sua demandas per finansia.

Trump reteni sua suporta per un lege cual finansia completa la governa asta cuando el va oteni la finansia per sua muron de frontera.

La governa es aora partal cluida – ja tra du semanas – e Trump ia indica ce el es preparada ce la clui continua tra anios.

Sirca 800 mil laborores federal es nonpaiada de pos 22 desembre.

Aidores de Trump e legores va consenta oji per atenta denova solve la situa.

“Me es multe orgulosa ce me fa lo cual me fa,” la presidente ia comenta. “Me no nomi lo un clui. Me nomi lo la fa de lo cual on debe fa per la benefica e securia de nosa pais.”

Nancy Pelosi, gidor de la Salon Basa, ia dise ce la consenta ier ia es “controversa”, e Chuck Schumer, xef democrata de la Salon Alta, ia dise: “Nos ia informa la presidente ce nos nesesa ce la governa funsiona. El ia resiste.”

A jovedi, democratas, ci ocupa aora la majoria de sejas en la Salon Basa, ia aseta leges de spende per reabri la governa, incluinte 1,3 mil milion dolares de finansia per securia de frontera asta 8 febrero.

Ma la lege no pote reali estra si lo es asetada par la Salon Alta, cual es controlada par republicistes. Sua gidor Mitch McConnell ia dise ce sua partito va suporta no proposa sin suporta par la presidente.