2014-11-09

25 anios pos la cade de la Mur de Berlin

Selebras aveni en Deutxland per onora la aniversario 25 de la cade de la Mur de Berlin.

On presenta consertas e esibis en la site, e canselor Angela Merkel va vade a un selebra enorme su sielo a la Porton de Brandenburg. On va relasa balones blanca longo do un parte de la mur ia sta, per simboli se desapare.

La Mur de Berlin ia es construida en 1961 per preveni fujis de Deutxland Este, un pais comuniste, a la ueste. Se cade en 1989 ia deveni un simbol forte de la fini de la Gera Fria.

Merkel va es acompaniada a la selebra par Lech Wałęsa, un organizor pasada de sindicatos polsce, e par Mihail Gorbatxov, la gidor soviet final.

La mur ia estende tra 155 cilometres de Berlin, ma oji sola sirca tre cilometres de lo sta ancora. En min ca un anio pos se cade, Deutxland – divideda pos se defeta en la Gera Mundal Du – ia es reunida.

Plu ca milion visitores ia ariva en Berlin per un fini de semana selebrosa cual va culmina plu tarda oji a la Pordon de Brandenburg.

Ier, persones ia posa se per fotos ante la poca partes restante de la mur grafitosa, o ia leje paneles de informa sur la vive en Berlin divideda. Otras ia amira un presenta artal de cuasi 7000 balones blanca, liada a la tera e serpente longo 15 cilometres de la curso de la mur.

Ma Gorbatxov ia fa ier un comenta sombre ce la mundo sta a punto de un Gera Fria nova. El ia dise ce la Ueste, e spesial la Statos Unida de America, ia deveni tro autosasiada sur se atenis pos la colasa de la Uni Soviet en 1991. Per esta razona, el ia dise, la potias global ia fali maneja la problemes en Iugoslavia, Asia sude-ueste, e aora Ucraina.

Gorbatxov ia gida la Uni Soviet en la parte tarda de la desenio de 1980. On atribui a el la rearmoni con la Ueste, e la crea de un atmosfera plu libriste cual ia causa final la cade de renas comuniste en Europe este en 1989.