2014-11-22

La pesta mata 40 persones sur Madagasicara

Un aveni de pesta sur la isola Madagasicara, a este de Africa sude-este, ia mata 40 persones e ia infeta sirca 80 otras.

La Organiza Mundal de Sania ia averti sur la periles de "un sperde rapida" de la maladia en la capital, Antananarivo.

La situa es malida par un grado alta de resiste par pulgas contra un insetiside popular.

Usual, umanas developa la forma bubonal de la pesta pos es mordeda par un pulga infetada cual ia es portada par un rodente. Si on diagnose temprana lo, on pote trata la pesta bubonal con antimicrobios.

Ma 2% de la casos en Madagasicara es la forma pulmonal de la maladia, cual es plu perilosa e pote es sperdeda de un person a un otra en tose.

La caso prima conoseda de la aveni ia es un om en la vileta Soamahatamana en la distrito Tsiroanomandidy, a sirca 200 cilometres a ueste de Antananarivo, a la fini de agosto.

On ia reporta du casos confirmada en la capital, de cual un ia mori.

La OMS ia declara: "On ave aora un risca de un sperde rapida de la maladia, par causa de la densia alta de abitores en la site e la debilia de la sistem de aida medical."

Un forte de taxe ia ativi per maneja la pesta.

En la anio pasada, espertas ia averti ce la isola fronti un epidemica si lo no lenti la sperde de la maladia. Lo ia indica ce prisonidas es spesial perilida, car la prisones de Madagasicara es infestada con ratas.