2014-11-08

La Pilipinas onora la aniversario prima de un siclon ruinante

Miles de persones ia partisipa en un pasea de recorda a la aniversario de Siclon Hai-ian, cual ia ruina partes sentral de la Pilipinas a un anio ante aora.

Folas ia marxa tra la site Tacloban, e claxones e campanas ia sona a la ora esata de la colpa de la tempesta.

On ia fa ance protestas antigoverna sur lo cual alga vide como un reconstrui nonsufisinte rapida. La presidente, Benigno Aquino, ia nega ce la reconstrui es tro lenta.

La siclon, nomida Yolanda en la Pilipinas, ia colpa a 8 novembre 2003, enviante ondas enorme a areas interna e destruinte partes grande de la sentro de la pais.

Plu ca 7000 persones ia es matada en la desastre, e plu ca cuatro milion ia es deslocada. Multe de los abita ancora refujas tempora.

On ia fa rituos de recorda a saturdi a tombas coletiva en Tacloban, do alga miles de la vitimes es enterada.

A leva de sol, miles ia marxa en lus de candelas tra la site, pasante tra areas ruinada par la siclon. Asemblante a la tombas, lamentores ia scrive la nomes de amadas sur cruses blanca, plantada en modo simbolin per representa vitimes nonidentifiada.

La protestores ia arde un pupa de la presidente en la media de Tacloban. On ia acusa Aquino de no reconose ce la nesesa de reconstrui es urjente, en cuando projetas de construi casas nova e de trova tera secur distante de la costa deveni retardada.

Aquino no ia veni a Tacloban per onora la aniversario, ma el la visita ier la provinse Samar Este, colpada par la tempesta.

Tacloban es un fortres de la enemis political de la presidente. La dama prima pasada Imelda Marcos ia nase ala.