2014-11-05

Republicistes gania controla de la Senato SUA

En la SUA, en elejes de mediaperiodo, la republicistes ia gania controla de la Salon alta (la Senato), aumentante se potia en la du anios final de la presidentia de Barack Obama.

La partito ia vinse en Arkansas, Colorado, Iowa, Carolina Norde, Dakota Sude, e Virginia Ueste, e lo previde plu ganias pos la conta de votas en otra statos.

Mitch McConnell, un senator republiciste sur ci on predise ce el va gida la salon, ia descrive la resulta como un vota contra "un governa cual la popla no pote fida plu".

En la elejes de mediaperiodo (tal nomida car los aveni a media de la periodo du de cuatro anios de la presidentia de Obama), votores ia eleje cuasi un tri de la Salon alta, la Salon basa intera, 36 de 50 governores de stato, e multe ofisiores local o de stato.

Tra la campania, republicistes ia consentra sur la nonsasia de votores con Obama, un democrata. Los ia presenta la vota como un referendo sur se presidentia.

En cuando la resultas prima ia apare tarda a martedi, lo ia deveni clar ce la republicistes ia fa ganias major en la Salon.

La votas es ancora contada en multe statos, ma la Partito Republiciste ia gania fasil la ses sejas nesesada per prende la controla de la Senato.

Cuando la Congresa nova es inaugurada en janero, la republicistes va controla ambos salones a la ves prima pos 2006.

Los va ave aora la capasia de complica, e cisa an impedi completa, la projetas de Obama en la du anios final de se periodo en la Casa Blanca.

Par controla la Senato, la republicistes va pote ance restrinje la capasia de Obama de nomi persones nova como judores federal, membros de consilio, e ofisiores major de governa.

En ajunta a la sejas cual la partito ia gania de la democratas, la republicistes ia reteni se sejas en Alabama, Georgia, Idaho, Kansas, Kentucky, Maine, Mississippi, Nebraska, Oklahoma, Carolina Sude, Tennessee, e Texas.

En Louisiana, no la un e no la otra de la du aspirores major ia gania 50% de la votas. Acel stato va debe fa un eleje nova en la parte temprana de desembre.