2014-11-12

On atenta atera un robot sur un cometa

La Ajenteria European de Spasio ia dona se aproba final per un atenta osante de atera sur un cometa.

La satelite Rosetta veni de relasa un aterador en un desende de sete oras a la surfas de cometa 67P/Churyumov-Gerasimenko.

La ecipo tecnical, locada en Darmstadt en Deutxland, ia confirma ce Rosetta es coreta aliniada.

Si Philae ariva susedosa, esta va es la ves prima de atera un robot sur la surfas de un cometa. On previde oia un confirma de susede o fali sirca 16:00 de ora universal oji.

On intende ce la robot peti usa vises e arpones per securi se posa sur la cometa.

Lo va envia direta un foto de se ambiente – un vista strana de cavas profonda e pinaculos de jelo.

Ma esta es un emprende de cual la resulta es estrema nonserta. Plu temprana oji, on no ia susede inisia la sistem de puxadores cual la robot ta usa per forsa se a en la surfas pos atera.

Stephan Ulamec, xef de atera, ia comenta: "Nos va debe aora fida sola la arpones, la vises en la pedes, o la molia de la surfas. Esta no fasili la taxe, serta."

Plu, la tereno elejeda per la atera es vera no plana. La robot risca xoca contra falesas, cade sur un inclina presipe, o desapare an en un fesur.

Ma Fred Jansen, la manejor de mision, ia dise ce an con esta defias, el es multe esperosa ce la resulta va es positiva.

Ian Wright, un otra siensiste laborante sur la aterador, ia dise: "Nos comprende ce esta es un aventura riscosa. En alga modo, acel es un parte de la stimula de la emprende. Tal es esplora: on visita la nonconoseda, on no sabe lo cual on va fronti."

La premio per un atera susedosa va es enorme valuosa – la capasia de esamina un cometa. On crede ce cometas conteni indicas importante de la materias orijinal de cual nos sistem solal ia es creada a plu ca 4,5 mil milion anios ante aora.

La aterador es nomida Philae, seguente la nom de un isola en la Rio Nilo do on ia descovre un obelisce cual, como la Petra famosa de Rosetta, ia aida desifri la ieroglifos egipsian.