2014-04-20

Japan va xasa balenas pasifica en la semana veninte

Japan dise ce lo va comensa xasa balenas en la Mar Pasifica en la semana veninte, pos cansela se xasas antartica per segue un judi de la Corte Internasional de Justia. En marto, la corte ia deside ce la xasas antartica par Japan es comersial, e no siensal como Tokyo ia declara.

Ambientistes es colerida par la defia japanes contra un proibi mundal de la xasa de balenas.

Yoshimasa Hayashi, la ministro de pexerias, ia dise ce on intende catura 210 balenas pasifica en la xasa veninte, un cuantia reduida.

El ia clari: "Nos politica fundal es con la continua de xasa de balenas per rexerca. Esta es un modo de xerca un via de sorti de la proibi presente par colie datos siensal. Donce nos intende recomensa la xasas comersial tan pronto como posible, par fa xasas per rexerca."

La Corte Internasional de Justia es un autoriosa de la Nasiones Unida. Se judi en la mense pasada ia acorda con Australia, cual ia prosede Japan en maio 2010. La corte ia esije ce Japan reesamina se politica intera de balenas, e ia dise ce la pais ia fali esplica perce lo nesesa mata tan multe balenas sola per rexerca.

La proibi internasional de xasa de balenas esiste ja de pos 1986. En la anio seguente, Japan ia comensa lo cual lo ia nomi xasas siensal.

La carne de la balenas matada es comersial vendeda en Japan.

Hayashi ia dise ce Japan intende "proposa un program nova de rexerca a la Comision Internasional de Xasa de Balenas, no plu tarda ca esta autono, cual va refleta la criterios listada en la deside" de la corte.